abdobe Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 bare til en liten opplysning så kan du få Norsk opera uten å ha Norsk opera. er bare å laste ned en gammel språk fil fra en tidligere versjon og lime den inn i et Notepad dok. så endrer du navnet til nor.lng tror jeg det var. så er du opp på nett med Norsk opera. har gjort det et par ganger å det funker fett. Like greit å bruke den engelske versjonen og vente på den norske. For meg spiller det ingen rolle vilket språk Opera er i. Tenker ikke over det når jeg bruker programmet uansett. Min bugfix er ordnet og 7.50 laster raksere en 7.23. Dette er nå verdens beste nettleser. Mozilla kan bare gå og legge seg. Det som overraskete og gledet meg mest med denne versjonen, var den korte tiden mellom beta og final versjon. Utrolig bra jobbet. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 bare til en liten opplysning så kan du få Norsk opera uten å ha Norsk opera. er bare å laste ned en gammel språk fil fra en tidligere versjon og lime den inn i et Notepad dok. så endrer du navnet til nor.lng tror jeg det var. så er du opp på nett med Norsk opera. har gjort det et par ganger å det funker fett. Som jeg sa lenger oppe her ^^ Lenke til kommentar
klo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Nå er ie garantert lagt på hylla Dette var bra greier altså! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 IE i søppelkurven Opera rox - likte den nye versonen ! Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har brukt Opera fast siden 7.23 kom ut... og har hatt norsk språkdrakt. Nå har jeg skifta til opera 7.50 med engelsk språkdrakt foreløpig. Må si at jeg er imponert... er knallgodt å bruke.. het suverent. IE bruker jeg kun nå og da jeg må inn på sider Opera ikke kan vise eller ikke viser skikkelig (noe som skjer svært sjelden) Er som sagt storfornøyd med Opera Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Noen som vet om det er mulig å få "status bar" opp til venstre for "File Edit View...." menyen? Jeg hadde den der i v.7.23, men nå klarer jeg ikke dra den opp ditt når jeg endrer på oppsettet vha "customize toolbars". Synes det er praktisk å ha den der siden det er et område som jeg ikke bruker ellers, og dermed tar den ikke noe plass. Liker å se linker der oppe når jeg holder musen over en. Et alternativ ville være å ha den nederst, men det ser ikke ut til at "Show only when needed" fungerer, og dermed tar den opp plass i høyden slik at jeg ser mindre av hver webside. Det er ikke aktuelt siden jeg bare har 1024x768 oppløsning. Viktig å få tingene akkurat slik man vil ha dem Setter pris på alle gode forslag. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener. Du får ikke noen linje til venstre der for "File". Men jeg har reagert på at drag and drop er vanskeligere med nye Opera. Dette er mye enklere i de andre browserne. F.eks måtte jeg dra alle bokmerkene på personal bar "forbi" en søkeboks fordi søkeboksen ikke ville la seg flytte dit jeg ville (litt som Muhammed og fjellet altså). Ellers er jeg veldig fornæyd med nye Opera, sånn ser det ut her. Statuslinjen ligger til høyre for navigasjonslinjen og tar ikke opp for mye plass. Ikonene kunne kanskje vært mindre, men det er dessverre andre og mindre gode ikoner dersom man krysser vekk large images, så da må jeg i tilfelle inn og redigere selv. Endret 17. mai 2004 av NuB Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg prøver alltid å ha utseendet så minimalistisk som mulig. Jo større areal til sidene, jo bedre! Derfor har jeg nå kun en pagebar og adressebar med back og forward på. Digger Opera! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Har store problemer med den nye versjonen og web-tv... Både på nrk og Tv2... NRK: Står en melding, "vent mens spilleren lastes" men det blir aldri lastet. TV2: Klippene kommer ikke opp, det ser slik ut.. Det gjelder forsåvidt alle steder som spiller film på samme måte, VG etc.. Trodde ikke det skulle være mulig å gjøre noe feil, installasjonen gikk uten problemer. Eller fungerer det jo ganske bra Noen tips? Kaster Opera like fort som det kom inn hvis ikke web-tv funker Edit: fiksa link til bildet Endret 18. mai 2004 av mars001 Lenke til kommentar
NuB Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har aldri fått Opera til å funke noe bra med multimedia. Det kan være greit å legge inn knappen "Open in IE" eller "Open in Firefox" for sånne tilfeller. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Skjønner ikke helt hva du mener. Du får ikke noen linje til venstre der for "File". Hvis du flytter status bar ett hakk opp i ditt screenshot ville det blitt slik jeg vil ha det. Med andre ord vil jeg ha den i den ubrukte plassen ved siden av "help". Dette fordi jeg vil ha det minimalt, samtidig som jeg ikke har navigasjonslinjen slått på slik som deg. Dette gikk som før sagt, fint tidligere, men som du sier er det vanskelig(ere) å flytte på ting i 7.5. Forresten sliter jeg fremdeles med at Opera krasjer av og til. Selv etter en clean install. Den liker nok ikke min aktivitet i flere tabs samtidig... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Skjønner ikke helt hva du mener. Du får ikke noen linje til venstre der for "File". Hvis du flytter status bar ett hakk opp i ditt screenshot ville det blitt slik jeg vil ha det. Med andre ord vil jeg ha den i den ubrukte plassen ved siden av "help". Dette fordi jeg vil ha det minimalt, samtidig som jeg ikke har navigasjonslinjen slått på slik som deg. Dette gikk som før sagt, fint tidligere, men som du sier er det vanskelig(ere) å flytte på ting i 7.5. Forresten sliter jeg fremdeles med at Opera krasjer av og til. Selv etter en clean install. Den liker nok ikke min aktivitet i flere tabs samtidig... Det har aldri vært mulig å flytte status-feltet eller noe annet opp i meny-linjen, så dette er ikke noe som er "vanskeligere å flytte på" i 7.50. Det er faktisk mye enklere å endre på ting i 7.50 i forhold til 7.23. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) @hkm: Bare ventet på på at en skulle si det der. Tror du kanskje jeg har sett syner over lenger tid? Jeg vet at jeg hadde den der tidligere, men det var litt knot for å få den opp ditt. Flytte, bytte, vips så var den der. Mulig det var en bug, men jeg gjorde det flere ganger. Edit: Det kan være mulig at jeg gjorde dette i en gammel versjon. Muligens Opera 6.x eller noe, og bare har installert over den gamle etter det. Endret 18. mai 2004 av OBServer Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvordan får jeg med tryllestav-inholdet fra 7.23 til 7.5?? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=313 Lenke til kommentar
NuB Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvordan får jeg med tryllestav-inholdet fra 7.23 til 7.5?? Det beste er å installere direkte over den forrige versjonen. Jeg er sikker på hvorfor Opera 7.50 lager en egen installasjon som default. Dette fører jo bare til at folk plutselig får to Operaer og når man skal avinstallere den ene blir det forvirring hos brukerne (avinstallerer jeg komponenter den andre trenger?) osv. Jeg ønsker meg en løsning der man kan eksportere/importere hele "Operaer", altså mail, ini-filer, bokmerker og denslags. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hvordan får man fjerna den mail kolonnen helt til venstre?? *edit: innlegg 666 * Endret 22. mai 2004 av Lucifer 666 Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hvordan får man fjerna den mail kolonnen helt til venstre?? Det er bare å lukke den med X-en, eller velge at det ska vises noe annet der som f.eks. bokkmarks. Edit: Dessuten kan du velge å plassere den på et annet sted. Har selv en kolonne med bokkmarks til venstre. Endret 22. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 @hkm: Bare ventet på på at en skulle si det der. Tror du kanskje jeg har sett syner over lenger tid? Jeg vet at jeg hadde den der tidligere, men det var litt knot for å få den opp ditt. Flytte, bytte, vips så var den der. Mulig det var en bug, men jeg gjorde det flere ganger. Edit: Det kan være mulig at jeg gjorde dette i en gammel versjon. Muligens Opera 6.x eller noe, og bare har installert over den gamle etter det. Hmm, det var jaggu meg en ganske smart ting, du burde sende mail til opera å be de implementere det skikkelig, det er jo en genial måte å spare plass på... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå