Gå til innhold

Hvordan bestille fra de asiatiske markedene?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en måte og bestille fra de Asiatiske markedene?????

Og blir dette lønnsomt?

Er de mye tidligere ute med varene enn vi er her i Norden?

 

EDIT av moderator - Endret emnefelt til noe mer beskrivende. Jeg ser du er ny her, så du slipper unna advardsel eller stenging av tråden, men les retningslinjene før du fortsetter å bruke forumet, så slipper du dette i fremtiden. :-)

 

I tillegg er tråden strengt tatt feilpostet. Flytter den til webshoperfaringer.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det mulig å importere fra Asia, myten om priser er imidlertid stor.

 

Først: Det er ikke mulig å kjøpe direkte fra fabrikk hverken i Kina eller andre steder. Varene produseres på bestilling fra forskjellige leverandører som har funnet seg et billig produksjonsland for å kunne presse prisene og øke avansen.

 

Langt de fleste leverandørene har world wide leverandørnettverk slik at hvis du prøver å kjøpe direkte fra f.eks. Asus vil de henvise deg til en butikk i Norge.

 

Dermed står eBuy alternativet tilbake. Sjekk f.eks. www.ebuyphilippines.com så vil du se at prisforskjellene ikke er så unike. Legg så til frakt og innfortolling og prisen overstiger Norske. (Litt avhengig av vallutakurser).

 

Norge er faktisk ganske rimelige på elektronikk.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner driver et import firma som importerer veldig mye tekstiler fra Hong Kong. Han har flere ganger hivd med litt forbrukselektronikk ti lseg selv på samme "lasset". Skal ikke være vanskelig å privatimportere derfra. Og JA(!) det er veldig billig.

Det høres bra ut.....

Kan du også nyte godt av det eller?

Bare si ifra hvis du har lyst til å ha med meg på en bestilling.

 

 

Men de må da ha online butikker der nede også????

Pluss at det er vært noen kr ekstra hvis du får det en stund før alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...