frakk2000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har et abit KV8-MAX hovedkort, med 2 vifter på hovedkortet, og den ene vifta har en stygg tendens til å lage noen stygge lyder. Høres ut som en ledning som ligger i veien, eller at vifta kommer borti kanten av kjøleren. (Har prøvd å rikke på den, og av og til går lyden vekk) Jeg kan ikke se noen kabler som er i veien heller Noen gode råd? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det KAN være lagrene i viften som er på tur til en viss plass... Du kan kontakte selgeren av hovedkortet, og høre med dem om hva du skal gjøre. Kan godt hende at de sender deg en ny Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 lagrene i vifta eller noe annet bevegelig er tildels sletne. slikt skjer med vifter og bør skiftes ut når dette skjer. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vifta på chipsettet har mest sansynlig glidelager som dessverre ikke er spessielt holdbare. Det du kan prøve å gjøre er å ha symaskinolje i lagret å se om dette hjelper, det høres ut til at det er kommet støv i lagret som kan gjøre at det høres ut som en ledning er i veien. Lagret kan også være utslitt og da hjelper det ikke med symaskinolje Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hovedkortet er spjot nytt, pluss lyden forsvinner når maskinen har stått på ei stund. Evnt om jeg skrur av og på maskinen. Det høres ikke ut som kulelagerene, har hørt den lyden før >_< Høres mer ut som at vifta ikke er helt sentrert, men på en måte beveger seg på plass etter ei stund? (om det gjorde ting mere forståelige). Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Uansett anbefaler jeg deg å ta kontakt med selgeren. Kanskje de sender deg ny, i værste fall må du levere tilbake hovedkortet, men stort sett viser de skjønn i slike tilfeller. Evt. kan du selv kjøpe ny chipset kjøler.. Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Kjøp denne. Billig og bra støydemping... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 er den så ny så få ny vifte fra leverandør. Burde ikke være et problem Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Få deg ny vifte fra leverandøren så har du i det minste dokumentert problemene i tilfelle det er mer som ryker. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 kan forsikre deg om at hvis du mener den lille vifta som står på north brige på abit hovedkortet ditt , så kan jeg si at det er ei dritt vifte... alle som jeg kjenner som har kjøpt abit hovedkort så er det noe fucked med den vifta der... det som man bør gjør, er å kjøp seg ei kjøleribbe på microplex te 60,- elns å sett på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå