Flimmer Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har scanned inn endel gamle svart/hvit bilder, som jeg ønsker å få "printet" ut på fotopapir hos en fotoforhandler. Jeg har lagt 4-6 små bilder og scannet dem samtidig, i 400dpi, men problemet er at når jeg prøver å sende dem til fotobutikken så får jeg beskjed at fila er for stor. 6 Mb. (Printeren min sier også at bildene er for store) Document size i Photoshop = 19 cm * 26 cm i 400dpi Kan noen hjelpe meg? Hvordan endrer jeg jeg størrelse på fila uten at kvaliteten blir for dårlig? Jeg bruker Photoshop 7 Lenke til kommentar
Thade Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er det noen online fremkallere som lager bilder i størrelsen 19x26 cm? De fleste prinetr i 10,2x13,6 , 10,2x15,2 , 15,2x20,3 , 20,3x25,4 , 20,3x30,5 osv.. Så hvis du leverer inn de bildefilene vil det sannsynligvis bli masket vekk en god del. Du kan også endre dpi til rundt 300 siden de fleste digitale minilabber har lasere som skriver med ca 300 dpi. Angående filstørrelser så har eg i en annen tråd tatt opp problemer med Eurofoto og Fotoknudsen som ikke kan ta imot filer som er større en ca 4-5 MB. Eg måtte sende filene mine til Direkte Foto siden de ikke hadde begrensning på fil størrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå