Killer_Dementia Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Noen som vet om det finnes noen måter å stille "native" 16:9 oppløsning på tv ut? Skal kjøpe meg ny tv, men hvis jeg kun får "stretched" bilde med widescreen tv går jeg for en vanlig en... Har xbox det samme problemet eller har man mulighet for instillinger slik at man får korrekt bilde på widescreen tv? Det er kanskje flere muligheter hvis man modder den? Noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 For all del kjøp deg en widescreen, helt klart best hvis du ser mye film, enkelte xbox spill støtter 16/9 hvis ikke kan tv'n stilles in til å vise et vanlig 4/3 bilde eller tilpasse det, hvordan avhenger av tv'n. Hvordan bildet fra tv-ut blir avhenger mye av hvilken mediaplayer du bruker. Til sist kjøp heller en dyr 50Hz tv enn en billig 100Hz. Lenke til kommentar
Killer_Dementia Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Var sikkert litt dårlig formulert det spørsmålet Det jeg egentlig lurer på er om det går an å få en oppløsning på feks 1024x576 på tv ut? Normalt er maks oppløsning på tv ut 1024x768 men den vil da bli vridd på en widescreen tv. Det jeg vil ha er en widescreen oppløsning med 16:9 aspect ratio. Finnes det noen måter å få til dette? noen tredjepartsprogrammer eller lignende? Med vanlig analog display kan man sette custom oppløsninger med nvidia kort, men denne muligheten er ikke tilgjengelig på tv ut. Det burde jo egentlig ikke være noe problem for nvidia å få til det. Vet det går an å fikse på aspect ratio i de fleste mediaplayere men det er en løsning jeg i høyeste grad vil unngå, da bildet fortsatt vil være feil ved bruk av andre programmer. Feks ved visning av bilder, websider o.l Og så til andre del av spørsmålet, hvordan er det med modda xbox? hva slags instillingsmuligheter har man der? phew, langt og kronglete. Håper noen kan gi meg et godt svar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du kan stille inn noken program til å spele av i 16:9. På Divx kan du stille inn kva forhold du vil, 4:3, 5:3, 5:4, 7:4, 16:9 osv... Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 TV-tool fikser den biffen (samt mange andre!) hvis jeg ikke husker helt feil. http://www.digital-digest.net/downloads/fi...ut/tvtool55.zip Det er vel nVidia only, men det finnes en masse andre programmer som gjør det samme, f.eks. powerstrip: http://www.entechtaiwan.com/files/pstrip.exe Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Widescreen er definitivt å anbefale selv om at relativt mange tvsendinger fremdeles er i 4:3 format. Men de aller fleste filmer og en god del andre programmer sendes i tilnærmet 16:9 format og da er litt tåpelig med 4:3 format tv som får store sørgerenner på hver side av bilde og bildet blir selvsagt også kuttet på sidene. Men på en skikkelig widescreen tv så kan også velge mellom de forskjellige formatene eller av tven automatisk tilpasser seg seg tvsignalet.. Dessuten så blir det flere og flere widescreensendinger også etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå