Gå til innhold

Prosjekt NB kjøler.

Anbefalte innlegg

Tenkte igjennom hvordan jeg kunne forbedre blokken hvis jeg skulle lage den på nytt... Hvis jeg byttet ut den nederste plexiplaten, og aluplaten i kobberplater av samme dimmensjoner, og loddet disse sammen(som "Loddeguiden, lodding av vannblokker" gir en god gjennomgang av..) og så skrudd dette sammen med en plexitopp og en god oring/gummipakning......

Må bare finne et sted i Bergen sentrum jeg kan skaffe slike materialer... Noen forslag? Har ikke sett noen åpenbare steder å skaffe slikt i Bergen..

Jeg holder på med et liknende prosjekt i samme by, så hvis det skulle være interessant, så kan vi jo treffes og utveksle erfaringer og butikktips?

Send bare en PM!

Ellers: Keep up the good work! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare finne et sted i Bergen sentrum jeg kan skaffe slike materialer... Noen forslag? Har ikke sett noen åpenbare steder å skaffe slikt i Bergen..

Du kan prøve hos en skraphandel. For et års tid siden var jeg innom Titlestad & Brudeseth A/S i damsgårdsveien (trykk her for kart). Der kjøpte jeg en kobberskinne (10 X 80 X 300 mm) for en rimelig penge. Fikk også et fint varmeregister fra en bil for 10 lusne kroner, bare fordi jeg måtte stå litt i kø.. :!:

Forøvrig har jeg også kjøpt en del kobber og aluminium hos Norsk Stål A/S på Laksevågneset (kart). De har til tider mye fint.. :love:

Ingen av dem er vel strengt talt i sentrum, men T&B er jo rett over broen, og det er ikke særlig langt til laksevågneset heller.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene Turbel, skal sjekke dem. Fant også ut at en kompis jobber ute på Blikkvalseverket, kanskje han kan miste noe oppi lommene sine :)

Blokken har fungert supert den lille uken den har vært montert i maskinen.. Eneste jeg ser er at jeg må bytte ut ene slangen da den får en stygg knekk som sikkert reduserer flow betraktelig.. Siste gang jeg handler Tygon slanger fra Microplex!! Takke meg til billigslange fra Clasern...

Lenke til kommentar

skal se om jeg ikke får fiksa den eksterne temperaturmåleren jeg har liggendes..

Men når det gjelder NB så er det viktigste for meg, som ikke overklokker, at den holder maskinen stabil, selv når temperaturen på rommet stiger opp mot de 30 :)

Lenke til kommentar

Hadde lånt et gjengesett og laget gjenger..

Det er meget begrenset hvor hardt jeg kan stramme til da aluminiumet er for mykt.. Men jeg har klint på med rikelig med lim i tillegg.. Skruene er vel mest til å stabilisere.. Og pynt :)

Lenke til kommentar

Var innom Titlestad & Brudeseth A/S, etter tips fra Turbel, og kjøpte meg en 2.5mm tykk kobberplate i dag :) Kostet meg kun 30 kroner for et 20cmx30cm stykke.

Med mere materiale å gjenge i og litt mer nøyaktig måling så burde jeg kunne lage en blokk med transparang finnish... Og kanskje noen Riller/fordypninger i vannkanalen..

Får se hva jeg får tid til... Er sommer og høysesong på jobben..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...