Jankee Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article225386.ece Teletopias egent nett slaktes i Post og teletilsynets siste rapport. Kanskje noe å tenke på før en anbefaler "billig" teletopia kontantkort. mvh JanEirik Endret 12. mai 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 "PT peker på at flere av selskapets basestasjoner er plassert i bolighus, ikke er fast monterte, men balanserte på toppen av pappesker, og strømforsyningen bestod blant annet av skjøteledninger. " Hehe høres bra ut! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Teletopia-direktør Robert Hercz er rasende på PTs rapport. - Dette dreier seg om noen mikrosendere vi hadde lånt av en engelsk leverandør til innendørs bruk. Vi ba PT om å hjelpe oss å måle dem, for å se om de fungerte. Dette er IP over GSM-sendere som ikke er i operativ drift noe sted i verden, sier Hercz til ITavisen.no. - Vi har i totalt 54 radiosenere i drift - alle levert av Ericsson, sier Hercz til TV 2 Nettavisen. Seksjonssjef Stein Gudbjørgsrud i Post- og Teletilsynet firer ikke på sin versjon av saken. - Vi står inne for det som står i rapporten. Men dette er nå historie. I mellomtiden har jo Teletopia oppfylt vilkårene for roaming-avtale. Det har vi sendt dem en skriftlig bekreftelse på, sier Gudbjørgsrud til nettavisen. Ser ut som dette er en gammel sak som en eller annen tulling har bestemt seg for å blåse opp. Testingen av nettet er gammel, de senderne de testet er ikke i drift, de bruker 54 skikkelige sendere nå. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Leser man hele artikkelen så skjønner man at det bare er tull det som står i den. Tror nok ikke Teletopia tar seg råd til å slurve med teknikken om de skal ta opp kampen om kundene. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Leste en annen artikkel der det stod at dette utstyret kun var testutstyr, og ikke noe som brukes av kundene. Men det bryr meg egentlig ikke, ettersom jeg hverken har Teletopia eller har dekning med Teletopia. Lenke til kommentar
adale Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg synes Teletopia fungerer helt fint og jeg bruker dem her i Oslo. Gratis GPRS, SMS til 3 øre, ringetellerskritt til 40 øre og lading av kontantkortet med WAP. Eneste problemet er dekningen og det jobber de med. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har teletopia tenkt å utvide nettet til DRammen el? Kan du motta telefoner fra andre områder i norge når du har teletopia??? Kan du ringe til andre områder? Lenke til kommentar
adale Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vet ikke hvor langt de har kommet med utbyggingen. Men du kan både motta og ringe fra/til andre nett når du er i Teletopias nett. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 for å ringe eller motta samtaler via teletopia simkortet må ein vere innanfor storoslo området (dekningskart finnes på teletopia.no). Du kan sende og ringe til andre nett (telenor og netcom) men prisene er anderledes då. Fasttelefon er det same som andre i teletopia nettet. Etter kva som står på sidene deira ser det ut til at Drammen nå nok vente ganske lenge, då dei ikkje satsar på noko utanfor oslo. mvh JanEirik Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det betyr jo at alle de jeg kjenner må ja Teletopia for at det skal lønne seg å ha abonnementet. Og de som har det, kan kun bruke telefonen i Oslo. Skal du altså utenfor Oslo, noe de fleste skal, må du derfor ha et tilleggsabonnement som koster minst like mye! Da er det liten vits i å ha abonnementet fra Teletopia. Skal Teletopia klare seg, må de jo bygge ut nettet temmelig kjapt for å skaffe flere kunder! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) hehe, det blir nok litt mye "kutting i svingene" på enkelte firmaer. Kanskje Teletopia står klar til å overta den rollen som Kvalito hadde når det gjelder firmadrift? Endret 13. mai 2004 av Vice Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 "Han sier selskapet har kjøpt inn mellom ti og 11 av Ericssons basestasjoner for rundt én million kroner stykket." Ti og en halv basestasjon, med andre ord? Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har en telefon med Teletopia kort. For meg som ikke har fasttelefon, er det kjærkomment å kunne bruke det kortet for å ringe til folk jeg ofte (og lenge) ringer til i fastnettet. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke fikk tak i en billig telefon med 1800 nett fort nok, så jeg har nå to dyre telefoner. Ellers kan jeg fortelle at det er dekning på Lørenskog stasjon og utenfor Elkjøp på Karihaugen (Stovner basestasjon), foruten i byen. Jeg er VELDIG glad for Teletopia, men bruker det ikke som primærnummer. Kortet ligger i en telefon som for det meste ligger hjemme. Og samtalekvaliteten er helt OK, særlig tatt i betraktning av at jeg bor i et vanskelig strøk, med rundt 4 basestasjoner som alternerer. Det er minst like vanskelig med Telenor dekning. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Blir spennede å se når/om de kommer med dekning utenfor Oslo. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Blir vel neppe dekning utenfor store byer uansett. De ønsker jo roaming med Telenor for landet, men det har latt vente på seg. Det er interessant med at de tilbyr fax på Teletopia. Har ikke sett noe om hvordan det virker enda, men lurer på å prøve det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå