Gå til innhold

Kan bilde "brennes" inn i LCD-skjerm

Anbefalte innlegg

Har en Samsung 19" 191T LCD skjerm, og jeg reiste vekk i fire dager og lot data'en stå på. Når jeg kom tilbake oppdaget jeg til min store forskrekkelse at det var et merkelig mønster på skjermen. Etter litt prøving så fant jeg ut at mønsteret var av selve bakgrunnsbildet.....går dette an????

Må legge til at jeg har stilt inn skjermen slik at den slår seg av etter en halvtime dersom jeg ikke har vært aktiv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har akkuratt samme skjermen som deg å har hatt samme problem, hadde seti "brent" inn på skjermen etter en langhelg borte;-)

Trudde jeg hadde driti skikkelig hardt på leggen men til min store forundrelse har alle rester etter seti blitt borte! Kan ikke skimte noe som helst "grums" nå.

Så gi skjermen et par uker og se om du ser forbedringer, og husk å skru av skjermen selv når du drar bort...

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere at dette ikke er en garanti sak! Og du har vel sikkert skjønt at du kutter strømmen neste gang du reiser bort :) Dette kan forsvinne hvis du lar den stå av en liten periode. Det du skal merke det best på er at kontrasten er variabel på skjermbildet.

Lykke til og håper det ordner seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Tørker svetten av panna og tenker for meg selv: Jammen godt at skjermen har forbedret seg etter å ha vært avslått i nesten to døgn! :D

Men jammen er det et merkelig fenomen da! Skulle nesten tro at når en skjerm var brent så var den brent....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...