Gå til innhold

hva er det verdt for salg?

Anbefalte innlegg

hei... lurer på om jeg skal selge pcen min og lurer på hva jeg kan forvente å få for den...

her er innmaten..og utvendig

Ett raidmax kabinett.

1stk asus A7V600-X hovedkort

1stk coolermaster musketeer viftekontroller

1stk Vantec nexus Fan/light kontroller

1stk AMD athlon xp2400 2ghz

2stk 512mb twinmos Ram brikker

1stk WD 160gb IDE-ATA HDD

1stk seagate 120gb IDE-ATA HDD

2stk seagate 160gb S-ata HDD

1stk gainward geforce fx5900 skjermkort

1stk Asus 52x24x52x cd brenner

1stk dvd spiller

1stk aero 7 ligth cpu vifte

1stk MIST 480watt`s strømforsyning

8stk kabinett vifter (med lys på di fleste)

1stk kraftig vifte i topplokket som suger ut

1stk Laser lys(grønt)

2stk grønne kalde katoder

og en pen case wrap på siden av kabinettet.

og en krummet "BLADE" fan grill på side døra.

+ en LG 19" skjerm. hva kan jeg forvente å få for dette... alt er rimelig nytt. takk på forhånd

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det var en lang liste :p

hadde vært fint om du hadde satt priser på det nytt også, en tommelfinger er vel at du kan regne med ca 50% av hva det kostet nytt, men det er litt avhengi av om det har kommet nye moddeller eller duppedingser som er bedre, hvis det ikke er det, og det du skal selge er pent brukt kan du nok regne litt mer enn de 50%

Hvis du hadde satt ca priser på hva du betalte for tingene kunne jeg gitt en ca pris (er for trøtt til å looke frem linker og priser selv nå)

Lenke til kommentar
Hm, det var en lang liste :p

hadde vært fint om du hadde satt priser på det nytt også, en tommelfinger er vel at du kan regne med ca 50% av hva det kostet nytt, men det er litt avhengi av om det har kommet nye moddeller eller duppedingser som er bedre, hvis det ikke er det, og det du skal selge er pent brukt kan du nok regne litt mer enn de 50%

Hvis du hadde satt ca priser på hva du betalte for tingene kunne jeg gitt en ca pris (er for trøtt til å looke frem linker og priser selv nå)

alt er under 2mnd gammelt. og HDDEne er under 3 uker gammel cpu vifta er ei uke gammelt. kabinettet 2 uker, sov. alt er så å si nytt

Lenke til kommentar
15000

Legg ut en annonse med bilder av pcen osv.

Ville du betalt 15000 for maskinen?

Stasjet er ikke verdt spesiellt mye, hvis du ikke finner en som er spesiellt interessert.

Det vil i praksis si at du har en

xp2400

1 gig ram

440 gig hd plass

fx5900

+ litt stasj

Skall vi si en 4500 - 5000

Lenke til kommentar
Mye mer enn 4500-5000! Det følger tross alt med en 19" skjerm. Jeg vil si 8500.

En 19" kan man plukke opp for under 2000 kroner. Brukt er den ikke verdt så veldig mye. I og med at det ikke er presisert at det er en lcd, gåt jeg ut ifra at det er en crt.

Men versågod, betal bare 8500 kroner for maskinen.

Lenke til kommentar
15000

Legg ut en annonse med bilder av pcen osv.

Ville du betalt 15000 for maskinen?

Stasjet er ikke verdt spesiellt mye, hvis du ikke finner en som er spesiellt interessert.

Det vil i praksis si at du har en

xp2400

1 gig ram

440 gig hd plass

fx5900

+ litt stasj

Skall vi si en 4500 - 5000

skjønner ikke helt hvor du har lært å regne da... 440gig? blir ca 10gig minus på alle diskene... så da vil det si rundt 560-570gig.

Lenke til kommentar

Folk som bygger selv, nærmer seg vel grensen for å snekkre sammen en komplett AMD Athlon 64 når man snakker om summer som 8000+ . Da må man nok skjære ned på minne, lagringsplass og skjermkort. Men likevel får man et system som er mye mere verdt å drive å oppgradere videre på.

Ville vel selv ikke vurdert å betalt noe over 4500.-, men det er sikkert mulig å få opp mot 10000 på QXL

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Folk som bygger selv, nærmer seg vel grensen for å snekkre sammen en komplett AMD Athlon 64 når man snakker om summer som 8000+ . Da må man nok skjære ned på minne, lagringsplass og skjermkort. Men likevel får man et system som er mye mere verdt å drive å oppgradere videre på.

Ville vel selv ikke vurdert å betalt noe over 4500.-, men det er sikkert mulig å få opp mot 10000 på QXL

litt av en forskjell på folk må jeg si..... noen sier 4500, di fleste sier 7-8, men kommer vel egentlig ann på kjøpern tenker jeg... kan jo finne en som er villig til å gi en del oxo.... P.s alt i pcen er så å si skifta ut.....og har planer om og sette i minnst 2stk 200gb disker til, kansje oppgrader skjermkortet oxo... til 9800pro eller noe. :wow:

Lenke til kommentar

Selv om du setter i flere disker, er det ikke sikkert du får mer for den fordi du er avhengig av å finne en kjøper som er ute etter mye diskplass. Fordi en vanlig bruker vil heller prioritere prosessorkraft enn mye plass. En som er ute etter en filserver, ville valgt en maskin med betydelig mindre prosessor/ram/stash fordi han har ikke behov for det. En som er ute etter å spille ville heller valgt å gå for en raskere prosessor enn å betale for en masse diskplass som han ikke har behov for.

Hvis du fikk valget mellom å kjøpe en XP2400 med xf5900 og 1 terrabyte lagringsplass, eller en AMD64 3000 med 9800pro og 120gig lagringsplass, der prisen var temmelig lik, ville de fleste valgt det siste. Fordi det finnes flere som er ute etter en god maskin til å spille og surfe på. Det er ikke så veldig mange som er ute etter store mengder lagringsplass.

Det er greit at teknisk verdi er ganske høy. Men du er nødt til å se hva man alternativt kan kjøpe for pengene.

Det du heller bør gjøre er å selge flere av diskene separat. Tror du vil tjene mer på det.

Lenke til kommentar
Selv om du setter i flere disker, er det ikke sikkert du får mer for den fordi du er avhengig av å finne en kjøper som er ute etter mye diskplass. Fordi en vanlig bruker vil heller prioritere prosessorkraft enn mye plass. En som er ute etter en filserver, ville valgt en maskin med betydelig mindre prosessor/ram/stash fordi han har ikke behov for det. En som er ute etter å spille ville heller valgt å gå for en raskere prosessor enn å betale for en masse diskplass som han ikke har behov for.

Hvis du fikk valget mellom å kjøpe en XP2400 med xf5900 og 1 terrabyte lagringsplass, eller en AMD64 3000 med 9800pro og 120gig lagringsplass, der prisen var temmelig lik, ville de fleste valgt det siste. Fordi det finnes flere som er ute etter en god maskin til å spille og surfe på. Det er ikke så veldig mange som er ute etter store mengder lagringsplass.

Det er greit at teknisk verdi er ganske høy. Men du er nødt til å se hva man alternativt kan kjøpe for pengene.

Det du heller bør gjøre er å selge flere av diskene separat. Tror du vil tjene mer på det.

du sier noe der.. men har planer om å skifte cpu og skjermkort oxo...

Lenke til kommentar

Men da blir det snart ikke noe vits å selge den. :) Å oppgradere for å selge er veldig lite lønnsomt. Ville heller vurdert å strippet maskinen for alt stash og selge det separat. Det er mer å hente på å selge maskinen med f.eks. to disker, og selge diskene og katodene/stashet for seg selv. Du trenger selvsagt flere kjøpere, men jeg tror ikke det er så vanskelig å finne en som er interessert i en disk eller et par katoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...