ViperOz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) trenger noe hjelp her ... har en vapochill som plutselig begynte og pipe når jeg satt og spilte cs , så jeg så på tempratur displayet , og der viste det 0 grader .... det er litt høyt .. så jeg skrudde av pc for og så vente litt med og skru den på .... når jeg skrudde den på tok det litt leng tid for og nå bot temp på -5c , og den drev og hoppet litt fram og tilbake noen grader ... jeg skjekket hvor mange rpm kompressoren kjørte på og den kjørte på 3500 rpm , mot 2500 rpm som den kjørte på i normal drift før .... har nå botet windows , og det ser ut til at cpu er mye kaldere enn den har vert før ... -17c mot ca -10c ( idle) som den var før ( vapochillen står på standard settings ) ... på vapochill displayet står der -1c til 0c :\ akkurat nå så jeg her komt fram til konklusjonen at tempratursensoren i kjølehodet er ødelagt ... jeg har tilfeldigvis en ekstra tempratur sensor til vapochill liggende , men jeg vet så apsolutt ikke hvordan jeg skal få presset den inn der ... har sett på det før en gang , men har ingen aning om hvordan jeg får ut den gamle tempratur sensoren .... så vist noen kunne poste noen bilder eller en link til en side der de gjør dette så hadde dette vert kjempebra .. hvis dere har en annen konklusjon enn den jeg har så si ifra! ... hehe... takker på forhand for all hjelp Edit : leif og glemte og skrive vapo temp i windows Endret 12. mai 2004 av ViperOz Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 hmm.. hørtes merkelig ut... håper du får svar Lenke til kommentar
linser Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Yo.....! Har selv en vapo pe ,,, og har ikke vert borti de samme problemene du har,, men hviss tempen svinger frem og tilbake kan det skyldes lys,katoder eller noe sånt siden det forstyrrer chillkontrollen,,, det merker jeg veldig,, har 2 lysrør i min,, og når jeg slår dem på varierer tempen mellom -14 -->-18. jeg ringte kundesuport til asetek og det var de som fortalte meg det.så da jeg slo av lysene igjen så stoppa tempen og hoppe igjen Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) hehe ... ja jeg kjenner til katode "bugen" ... men har fixxet temp sensor nå .... tok meg 3 timer og få til alt siden jeg ikke hadde peil på hva jeg gjorde ... men funker fint nå , men vapoen viser litt kaldere temp enn normalt da .. hehe ... overlever (forhåpentlivis) nokk ... takker for de få innlegg som har vert her : heh Endret 17. mai 2004 av ViperOz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå