stb Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Trenger en wlan ruter som skal rute mellom to wlan. Har skjønt det slik at en "vanlig" wlan ruter helst ruter mellom wlan og en ethernet port. Trenger jeg en wlan ruter med 2 "antenner" (wlan porter) for å rute mellom 2 wlan ? Samtidig som den ruter mellom de 2 wlanene skal den rute mellom wlan og ethernet porter. Finnes det noe slik produkt eller trenger jeg to wlan rutere ? Endret 12. mai 2004 av stb Lenke til kommentar
stb Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg er ikke ute etter wlan bridge funksjonalitet. Jeg er ute etter å kunne rute trafikk i mellom to separate nettverk. Lenke til kommentar
stb Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Den ene wlan porten skal være DHCP klient fra ett eksisterende wlan. Den andre wlan porten skal være DHCP server for det andre wlanet. (Tja.. Trenger man to wlan "porter" for å gjøre dette, eller er det samme port og samme antenne som brukes. Hvilke rutere er det i så fall som er aktuelle) ? Litt ustø terminologi her, men kanskje noen kan sette bedre ord på fenomenene. Lenke til kommentar
stb Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 I wlan steialderen så jobbet jeg noe med Orinoco utstyr. Orinoco aksesspunkter hadde mulighet for å sette inn flere PCMCIA kort. Orinoco aksesspunktet klarte på den måten å gi høyere båndbredde til klientene ved at klientene kunne fordele seg på flere frekvenser. Ingen av "dagens" enheter jeg har sett på norske webshopper har muligheten for å sette inn flere porter, men har de alikevel muligheten for å betjene flere frekvenser på samme port samtidig? Finnes det aksesspunkter med ruterfunksjonalitet mellom disse wlanene? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Er det bare meg, eller der dette et eksempel på dårlig skjult firedobbel bumping??? Lenke til kommentar
knut Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Orinoco utstyret regnes fortsatt som meget bra, og de er meget stabile. 3Com har dual slot funksjonalitet i noen av sine enheter f.eks. denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...27&l=2&lantall= Men det kan egentlig være like greit å kjøpe to enheter da det er lettere å konfigurere det akkuratt slik du vil ha det. Om du skal ha et "sikkert" nett og et kundenett må man uansett ikke bruke det gamle orinoco utstyret da de ikke klarer å skille internett trafikken som går via LAN porten, om det er det du skal gjøre da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå