pabelo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har en hjemmeside der jeg vil at mine besøkende skal velge mellom 3 forskjellige styles (css). Ser for meg det slik : kommer inn på siden første gang . style1.css er valgt som default, html siden spørr om man vil ha andre farger. Så velger brukeren at den fx vil ha style2.css, da husker masinen det til nestegang (ved hjelp av cokies). Trenger egentlig hjelp med alt untatt skrivning av css fil..... Noen som kan hjelpe meg ?? anders Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 A List Apart har en god artikkel om dette Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Eller, hvis du har tilgang til PHP, kan du bruke Lokaltog's Style Switcher®! i toppen av xxx.php: <?php $skjema = $_POST['skjema']; include('script/fargeskjema.php'); ?> Lager en link til stylesheetet som det her: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/<?php echo($farge) ?>.css" /> Lenger nede på dokumentet lager du f.eks en form som dette: <form method="post" action="<?php echo($_SERVER['PHP_SELF']); ?>"> Farger/temaer: <input type="submit" name="skjema" value="Original" /> <input type="submit" name="skjema" value="Blå/grå" /> <input type="submit" name="skjema" value="Elegant" /> </form> script/fargeskjema.php: <?php if($_COOKIE['farge'] && empty($skjema)) { $farge = $_COOKIE['farge']; } elseif(!empty($skjema)) { $trans = array("Æ" => "ae", "æ" => "ae", "Ø" => "o", "ø" => "o", "Å" => "a", "å" => "a", "/" => "-"); $scheme = strtolower(strtr($skjema,$trans)); setcookie("farge",$scheme,time()-3600); setcookie("farge",$scheme,time()+14400000); $farge = $scheme; } else { setcookie("farge","original",time()-3600); setcookie("farge","original",time()+14400000); $farge = "original"; } ?> du lagrer CSS'en med navnet på knappen, og gjør om disse tegnene til det som er etter pilen: "Æ" => "ae", "æ" => "ae", "Ø" => "o", "ø" => "o", "Å" => "a", "å" => "a", "/" => "-" På http://www.lokaltog.net/v2 kan du se hvordan scriptet fungerer i praksis. Siden jeg lagde dette til eget bruk, må du forandre noen av variablene så de passer til siden din.. Bare noe jeg satt med forleden, tenkte det ikke skadet å legge det ut her Noen enkle programmeringskunnskaper er sikkert greit å ha.. EDIT: forstå bruksanvisningen min den som kan.. Endret 13. mai 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå