Gå til innhold

Rimelig bærbar

Anbefalte innlegg

Min bror skal anskaffe bærbar PC, han har ikke de helt store kravene siden han stort sett surfer, sender mail o.l., samt litt film/musikk.

krav:

innebygd WLAN

bra batteri kapasitet

lite støy (helst ikke dekstop komponenter)

og nok ytelse til at den vil funke i lang tid til vanlig bruk (IKKE spill!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer muligens å legge litt mere i bærbar, har fått øynene opp for Elitegroup G553 og G556. (12- 14000)

Hvilke fordeler ulemper er det med den ene kontra den andre av de to ?

Ser at G553 har kun 1024x768 og dårligere skjerm..

Noen erfaringer ?

Er det bedre å handle hos whitebox ?

Lenke til kommentar
Søk på whitebox her på forumet så får du masse svar. Både positive og negative. Jeg hadde gått for G556. Den har bedre skjermkort enn G553.

Men så er ikkje skjermkortet så viktig i hans tilfelle heller, han sier jo at den ikkje skal brukest i spill.

Lenke til kommentar

Vist du skal ha noe under 10000,- er det ikke så mye å velge i.

Elkjøp kjører en kampanje på den "nye" Toshiba A40 til 7999,-

Komplett selger en Fujitsu Siemens til 7995,- Den har XP-M som er en god del kjappere enn Celeron som Toshibaen bruker. Uvist om det 30GB HD eller 40GB og om det er xp-m 2500+ eller xp-m 2600+, står begge deler i annonsen. Det er også en god stund til Komplett får disse på lager.

Begge disse må du kjøpe PCMCIA kort for å få wlan.

Litt opp i pris så får du ECS G553 for 9995,- hos Multicom. Den har Centrino (dvs innebygd wlan).

Lenke til kommentar
K7600 har 40GB harddisk. Har hatt en sjøl. Den har også XP-m 2500+. Pcutstyr har forresten en HP med innebygd WLAN til under 9000,- men den har Celeron prosessor, men den har widescreen.

Den likte jeg. Har egentlig bestilt Toshibaen, men kansje Elkjøp får den tilbake (30 dagers FULL returett) :thumbup:

Har hatt en Dell med P4-M 1.7GHz. Er Celeron 2.7GHz vesentlig treigere? Eller blir dette omtrent ett fett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...