Gå til innhold

Lease telefon hos Deal.no

Anbefalte innlegg

Kom over en liten annonse fra deal.no der reklamerer for SE P900. For denne skal de ha 277 kr pr mnd i 36 mnd (3 år!) og 199 kr pr mnd i 60mnd (5 år!!!)

Da spør jeg meg følgende; er det virkelig noen som benytter seg av dette? Hvem har samme telefon i 5 år?

Er det virkelig noen som vel vitende betaler 11 940 (199kr x 60) for denne telefonen? :wow:

Dette virker som et lure-tilbud som på ingen måte kan være økonomisk!

Tar jeg feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjordt dette selv ei gang...og det er ikke no problem bare du har kreditt dekning og så kan du velge selv hvor mye du vil betale i mnd eller om du bare vil trekke minstebeløpet pr mnd

jeg betalte ned min på 6 mnd...1000 kr mnd..men da fikk j hvertfall den mobilen jeg ville ha med ei gang

så det er helt åssen du ser på det :thumbs:

Lenke til kommentar

Det er vel enda verre hos L'easy: :devil:

Finansieringseksempler:

Kjøpspris 1.000,- effektiv rente 97,20% :scared:

(denne rentesatsen burde få de fleste til å rygge ut døra)

Kjøpspris: 10.000,- effektiv rente 29,44%.

Kjøpspris 20.000,- effektiv rente 26,32%.

Girogebyr på kr. 45,-/måned kommer i tillegg.

Ved betaling via Avtalegiro er avgiften kun kr. 25,-/måned

SE T610

Kontantpris: 2.995,-

Kredittkjøpspris: 5.940,-

(99,- i 60mnd)

pluss faktureringsgebyr, 45 eller 25 kroner,

alt ettersom man velger avtalegiro eller ikke...

45,- x 60mnd = 2.700,-

25,- x 60mnd = 1.500,-

Totalpris med avtalegiro: 8.640,- :cry:

Totalpris uten avtalegiro: 7.440,-

I tillegg koster det å betale giroer...

SE P900

Kontantpris: 7590,-

Kredittkjøpspris: 13.740,-

(229,- i 60mnd)

pluss faktureringsgebyr, 45 eller 25 kroner,

alt ettersom man velger avtalegiro eller ikke...

45,- x 60mnd = 2.700,-

25,- x 60mnd = 1.500,-

Totalpris med avtalegiro: 15.240,- :cry:

Totalpris uten avtalegiro: 16.440,-

I tillegg koster det å betale giroer...

Leiebeløpet pr måned inkluderer produktet, startavgift til en verdi (er det VERDI på startavgifter også nå da? :dontgetit: ) av 495kr., samt månedsrenten på 1,95%

Telefonen blir over dobbelt så dyr ved å kjøpe den på avbetaling over 5 år (etter ½ år er den ikke verdt noen ting lenger likevel - du betaler da i 4 ½ år for en vare som ikke er verdt noe) framfor å cashe den ut med en gang. :thumbdown:

Det er uforholdsmessig dyrt å handle på kreditt, og det gjelder særlig forbrukerelektronikk, hvitevarer, tv'er osv... disse faller så mye i verdi på kort tid at det aldri kan bli lønnsomt for andre enn de som "leier" det ut til deg. :ermm: Er det virkelig noen som føler seg fristet til å betale 16.500,- for en P900? Eller 8.650,- for en T610??? Man får de jo billig uten abonnement på nettet, P900 går for 6.306,- (du sparer 10.000,-) og T610 får du for 2.295,- (du sparer over 6.000,-) iflg. prisguiden på amobil.no.

Har man ikke råd til en mobil der og da, spar heller opp pengene og cash den ut med en gang. Det gjelder ikke bare mobiler, men stort sett alt mulig, unntatt hus og bil osv.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...