Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får bare koblet til internett ved angitt IP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ruteren er en "vigor2200E" som det er koblet 4 maskiner på... tre av de fungerer, men den siste sliter jeg med... alle er satt opp til å motta IP automatisk, men det fungerer ikke på den jeg har problemer med... Prøvde den et annet sted idag, og koblet til en gitt IP, og det fungerte... Har ikke så mye peiling på dette, men det hadde vært fint om du/dere hadde noen tips for hva jeg kan gjøre...

jeje

Lenke til kommentar

Alt er tilkoblet riktig, så jeg kan ikke skjønne hva som er galt... Når jeg kjører IPconfig får jeg opp en IP-adresse, og en nettverksmaske, men det står ikke noe på Standard Gateway... kan dette være feilen?

Lenke til kommentar

Det kan det være ja. Så vidt jeg forstår av manualen (nederlandsk er GØY!) skal den være 192.168.1.1

EDIT:

Waarom krijg ik bij van mijn kabel aansluiting geen IP-adres?

Controleer de firmware in de router. Met firmware 1.07(a) voor de Vigor 2200 serie router was er een probleem hiermee . Gebruik een andere firmware versie. Deze zijn te vinden op ftp.draytek.com en www.draytek.nl. Controleer of u het MAC-adres of de routernaam correct heeft ingesteld en breedband is ingeschakeld.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Ja, det står den som på den andre pc'en (192.168.1.1)... men jeg får jo ikke angitt dette uten å angi en IP-adresse og en nettverksmaske... Eller går det?

Når jeg prøver å komme på internett... står det forøvrig bare "søker etter proxy-server"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...