Gå til innhold

Lagging på Soldier Of Forune- Hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har ett irriterende problem som jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med. jeg har ett Epox 8ka+ hovedkort med 1700 athlon xp cpu, 256 ddr ram og Geeforce 3 ti200 delux skjermkort og windows xp. Problemet er når at når jeg spiller "soldier of fortune" så lagger det litt. Det går ikke helt flytende på grafikken når man beveger seg omkring (liten hakk innimellom).

Hva kommer dette av og er det noen der ute som har tips på å få løst problemet? Må jeg kjøpe mer ram eller hva? Dette gjelder ikke alle spill feks unreal men noen.

Bruker forresten en sony skjerm cpd e400 med 1600*1200 oppløsning på spillet. (men også 1900*1200) :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket 3d-ytelsen i f.eks. 3d Mark 2001SE ?

Hvilken versjon av skjermkort-drivere bruker du ?

Installer f.eks. 23.11 eller 27.50.

Er det Via-chipsett på hovedkortet ? I såfall - har du installert via-driverne ?

Er GeForce 3 Ti200 bra nok til å "kjøre" 1600x1200 i nyere 3d-spill??

Unreal-motoren er mer cpu-krevende enn gpu-krevende.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket ytelsen på 3dmark2001 nei..

hva så om jeg gjør det?

jeg bruker de driverne som fulgte med på cden og skjermkortet kjøpte jeg jo for snart 2mnd siden.

Mener du versjonen 23.11 og 27.50 for skjermkortet?

Om den er bra nok til å kjøre 1600*1200? Hvorfor skulle den ikke være det..

Det fulgte med en cd med drivere for hovedkortet men disse skal jeg vel ikke installere da xp finner dem automatisk? Orker ikke krasj på maskinen igjen ass..nok med det

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 13:59, Navido skrev:

Har ikke sjekket ytelsen på 3dmark2001 nei..

hva så om jeg gjør det?

jeg bruker de driverne som fulgte med på cden og skjermkortet kjøpte jeg jo for snart 2mnd siden.

Mener du versjonen 23.11 og 27.50 for skjermkortet?

Om den er bra nok til å kjøre 1600*1200? Hvorfor skulle den ikke være det..

Det fulgte med en cd med drivere for hovedkortet men disse skal jeg vel ikke installere da xp finner dem automatisk? Orker ikke krasj på maskinen igjen ass..nok med det

"Mener du versjonen 23.11 og 27.50 for skjermkortet?"

--Jeg mener skjermkortdrivere ja ! Installer nye skjermkort-drivere !

"Om den er bra nok til å kjøre 1600*1200? Hvorfor skulle den ikke være det.."

--Det klarer jo selvfølgelig å kjøre 1600x1200, men ytelsen blir jo betraktelig dårligere. Prøv en default test (1024x768) i 3d Mark. Så prøver du i 1600x1200. Skal love deg at du merker forskjell på ytelsen.

Det er klart at SOF ikke har den krevende grafikken, men allikevel....

Et GeForce 4Mx er faktisk endel dårligere, rent ytelsesmessig, enn et vanlig GeForce 3 skjermkort og tar jeg ikke feil så er vel Ti200 noe alla' Mx ??

Lenke til kommentar

Om det er jalla kort?? F* nei.. det er konge syns jeg..veldig rask kort og yter som bare det på grafikk osv..

men hva hvis jeg kjøper mer ram? la oss si 712 ram?

De driverne som følger med skjermkortet skal vel ikke være eldre enn de som er på nettet?

Får vel teste skjermkortet :=0

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 11:31, Navido skrev:

Om det er jalla kort?? F* nei.. det er konge syns jeg..veldig rask kort og yter som bare det på grafikk osv..

men hva hvis jeg kjøper mer ram? la oss si 712 ram?

De driverne som følger med skjermkortet skal vel ikke være eldre enn de som er på nettet?

Får vel teste skjermkortet :=0

Mente ikke at det var et jalla-kort, men noe alla (sammenlignbart med) Mx-kort. Stemmer ikke det? Kortet er vel glimrende det. Bruker selv et GeForce 3 på den ene og GeForce 2Mx på den andre pc'n. Mx'n funker glimrende til spill enda den....

For å sjekke driverversjon:

Høyreklikk på skrivebordet > Egenskaper > Innstillinger > Avansert > GeForce

Da skal du kunne se hvilken versjon du bruker. (det vet du sikkert, men bare nevner det)

De nyeste driverne er vel 27.xx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...