kesse Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har bare generell peiling på data å har følgende spørsmål. Jeg bruker nesten bare pc'en til å være på nettet. Men jeg spiller også noe, feks mohaa, hitman, max payne osv... Er det noe vits å koste på seg nye deler til pc'en? hovedkort : asus a7n266vm Amd athlon xp2000 512ddram Grafikkort er rimelig nytt. Det jeg egentlig lurer på er om hovedkortet er gått helt ut på dato og jeg vil merke stor forskjell ved utbytte av hovedkort og cpu? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hovedkort : asus a7n266vmAmd athlon xp2000 512ddram Grafikkort er rimelig nytt. Litt mer spesifikt på pikseldytteren? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det jeg egentlig lurer på er om hovedkortet er gått helt ut på dato og jeg vil merke stor forskjell ved utbytte av hovedkort og cpu? du vil jo seff merke forskjell hvis du bytter ut cpuen med en xp2800.... men hvis du skal kjøpe nytt hk så anbefaler jeg Abit nf7-s v 2.0 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Tja,spørsmålet her er vel heller om du selv synest maskinen funker tilfredstillende til det du bruker den til, gjør den det ser jeg ingen vits i å oppgradere. Da hadde jeg heller ventet til den virkelig begynte å sakke av og så oppgradert med en A64 og tilhørende hovedkort, blir ikke så store prisforskjellen. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har bare generell peiling på data å har følgende spørsmål. Jeg bruker nesten bare pc'en til å være på nettet. Men jeg spiller også noe, feks mohaa, hitman, max payne osv... Er det noe vits å koste på seg nye deler til pc'en? hovedkort : asus a7n266vm Amd athlon xp2000 512ddram Grafikkort er rimelig nytt. Det jeg egentlig lurer på er om hovedkortet er gått helt ut på dato og jeg vil merke stor forskjell ved utbytte av hovedkort og cpu? For å si det slik; de fleste kjøper langt kraftigere datautstyr en de virkelig trneger. Til spill av de aller mest krevende, så kan man selvfølgelig ønske seg det ytterste innen grafiske detaljer, at det ikke lagger etc. men for oss ordinære brukere som fortrinnsvis benytter pcene til arbeid, skole, litt spill etc. så har det liten hensikt å være med på karusellen. Selv finner ejg mer og mer glede i å utnytte den datakraften jeg allerede har, og virkelig lære seg programvaren. Det eneste som er irriterende er å vente for lenge på en aplikasjon som skal åpne eller for lang booting tid. Jeg har en flott oppklokket XP2800 barton, med 1024 Mb ram, stor s-ata disk mm, men fortrinnsvis sitter jeg i stua med en gammel IBM thinkpad på 600 Mhz og 198 Mb minne. Det er på denne jeg koser meg med internett og småting som skal gjøres hjemme. Hvorfor? Jo fordi den kobler seg greit opp mot internet med et trådløst adapter og den ligger godt på fanget. Karusellen med stadig nytt og bedre er en dyr og stor uting (men morro er det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå