Gå til innhold

Varmt skjermkort klikker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et 9800XT kort med en Zalman Heatpipe dings og HP-01 vifta på. Jeg har satt på små kobberkjølere fra revoltec på rammen, dog kun på oversiden.

Hvis et skjermkort er for varmt pleier man å begynne å se artifacts (stemmer det?)

Men når dette kortet blir for varmt rebooter hele pcen.

Er det rammen på skjermkortet tror dere? Bør jeg finne noe flere kjølebrikker på undersiden?

takker for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du får startet pc'en er det en temp måler du kan lese av.

Folk har hatt det kortet stabilt opp til 100grader, så det jeg tror er at du har gjort en feil under monteringen av kjøleren...

100grader?.. eh.. nei, tror ikke det. Fikk 83 grader idle da jeg hadde glemt å ta på det klipset bak på for å legge press på kjerna. Ikke stabilt.

Lenke til kommentar

Ja angående det trådstarter, når du tar av original kjølern så er det vel noe goop som var der fra før som gjorde at det skulle bli bedre kontakt med kjerne, fått rundt 8 grader mer etter jeg tok den av og bytta ut goop'en. Shimmen sitter rett og slett for høyt. Så problemet ditt kan være varme, skjekk at kjølern sitter stramt og godt, men ikke for mye. :p

Tror aldri jeg har opplevd at en maskin restarter fordi skjermkortet er for varmt, det er gjerne cpu'en som er for varm eller ram feil.

Lenke til kommentar

Kortet er HELT uklokket. Ikke overdrive funksjonen påslått.

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan lese av temp på dette kortet. Heatpipen er veldig varm ellers, jeg er ganske så sikker på at denne er montert riktig. MEn shimen er fremdeles på.

Det at pcen klikker skjer kun når jeg lukker kabinett døra og skrur ned hastigheten på viftene.

120mm bak og foran

80mm skjermkort

92mm på CPU

Ram kjølere på rammen

Barton 2500 som ikke er overklokket. på abit an7 kort

Strømforsyningen blir også varm, det er en bequiet 430 (som ikke er så quiet)

Det er godt mulig at det er denne, men jeg vil utelukke feil på skjermkortet

MEn som sagt, hvor/hvordan får jeg sett temp på skjermkortet etter en boot ?

Endret av bearcarlsen
Lenke til kommentar

Fulgte det ikke med et program for å lese av temperatur på skjermkortet ditt? Pleier å gjøre det med de fleste kort, så lenge det ikke er bulk/demo/brukt versjon. Leser på Sapphire sine web-sider at de legger med alle nødvendige utilities i både Lite-Retail og Retail versjonen sin, så regner med du har en form for status-monitor program liggende en plass. Se om du finner dette, så kan vi finne ut om det er temperaturen som ødelegger for deg.

MVH Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...