Cirith Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hvorfor og hvorfor plansliper man. Jeg har en Swiftec MCX462 og når jeg ser på kobberflaten under ser jeg mange små riper som irriterer meg ganske mye, og som jeg vil ha vekk! Lenke til kommentar
Cirith Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Hvorfor og hvordan mener jeg. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 No offence, men tenk logisk ogeller søk i forumet :smile: Lenke til kommentar
Cirith Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Ok. vet det er for å få kjøleren til å bli bein. Skal søke. Lenke til kommentar
Cirith Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Men, trenger jeg å planslipe blokka mi når det bare er noen små riper? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Nei. Bruker du artic silver eller lignende (som du absolutt MÅ), vil dette fylle ripene. Lenke til kommentar
elysium Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Post ett bilde da. Ellers kan du bare se om du kan speile deg i den. Skal være mulig med en skikkelig flat hs. elysium Lenke til kommentar
Cirith Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 har ikke digital kamera. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 små riper er ikke det mest kritiske, men ofte er ribba konkav (den har hulrom istede for å være helt flat) og det kan føre til at man får stor glippe. Ta noe du er helt 110%v sikker på at er helt rett (bruk gjerne en vinkel hvis du har) og se om ribba er flat. Er den flat ville jeg ikke brydd meg om de små ripene. Er den ikke fat har du virkelig en grunn fo å planslipe. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Les her http://www.overklokking.no/guides/planslip...ping/index.html Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-08 16:06, Xell skrev:små riper er ikke det mest kritiske, men ofte er ribba konkav (den har hulrom istede for å være helt flat) og det kan føre til at man får stor glippe. Ta noe du er helt 110%v sikker på at er helt rett (bruk gjerne en vinkel hvis du har) og se om ribba er flat. Er den flat ville jeg ikke brydd meg om de små ripene. Er den ikke fat har du virkelig en grunn fo å planslipe. Helt riktig! Som "vinkel" kan du evnt. bruke et ubrukt blad fra en "Stanley-kniv", disse er utrolig rettslipte og fine for formålet! Som et alternativ til "far´s" slitne(?) vinkel. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Slip i vei, alu-ribber er ofte skeive. Da jeg gikk fra Duron800 til XP1800, planslipte jeg ribba. Den var IKKE plan! Overgangen fra 800 til 1530MHz ga da bare ca 5 grader mer. (!) Jeg brukte 400-800-1200 våtslipepapir, og vinduet i stekeovnsdøra som underlag. Overflaten ble også mye finere. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 01:08, [email protected] skrev:Jeg brukte 400-800-1200 våtslipepapir, og vinduet i stekeovnsdøra som underlag. Overflaten ble også mye finere. Ett tips er å gå til en glassmester å spørre etter en fin avkapp bit. Jeg fikk min gratis:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå