Jaddada Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Inne på vg.no sier vi at det er en link som heter "Les den nyeste artikkelen", den linken blir til for.eks www.vg.no/page.php?=234234, men det siste tallet forandrer seg for hvær nye artikkel Hvordan kan man få noen til å bli redirectet til www.vg.no, men så går de automatisk inn på link elememtet "Les den nyeste artikkelen".. Har jeg forklart meg tydelig nokk? Bare si i fra hvis eg har rota til nå! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du vil altså ha en link på din side som går til den nyeste artikkelen på VG.no? Lenke til kommentar
Jaddada Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Nei jeg vil ikkje ha til vg.no samma hvilken side... Men bare at du blir viderført til elementet Les den nyeste artikkelen på for eksempel vg.no... Jeg er veeeldig dårlig til å forklare men håper dere forstår.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Skjønner ikke bæret jeg Vil du ha slik nyhets-greie på din egen side? (med link: noe.php?atikkel=6546), eller vil du bare ha en link til nyeste artikkel på ett eller annet nettsted? I så fall hvilket? Lenke til kommentar
Jaddada Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Skjønner ikke bæret jeg Vil du ha slik nyhets-greie på din egen side? (med link: noe.php?atikkel=6546), eller vil du bare ha en link til nyeste artikkel på ett eller annet nettsted? I så fall hvilket? Den linken.... URLen som er inni "Les den nyeste artikkelen" forandrer seg heele tiden... Hvordan automatisk den linken som forandrer seg på min egen side? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du kan hente den ut fra mysql hvis du har det på dine nyheter? Lenke til kommentar
Jaddada Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 nei jeg vil ikke ha nyeste på mine nyheter... men jeg vil ha linken til deres nyheter... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) ARGH! >_< Helsike så vanskelig dette skulle være Du vil altså ha en (dynamisk oppdatert) link som går til (for eksempel) VG.no sin siste nyhet? I så fall må du nok ta kontakt med VG og spørre om de kan tilby noe sånt. Eller kanskje man kan bruke RSS? EDIT: Sjekke denne f.eks: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=76063 Endret 12. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Jaddada Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Så det går ikke ann å lage et script som leser koden til siden og fanger opp URLen til det elementet "Les siste artikkel"? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 ARGH! >_< Helsike så vanskelig dette skulle være Du vil altså ha en (dynamisk oppdatert) link som går til (for eksempel) VG.no sin siste nyhet? I så fall må du nok ta kontakt med VG og spørre om de kan tilby noe sånt. Eller kanskje man kan bruke RSS? EDIT: Sjekke denne f.eks: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=76063 hvordan kan jeg få noe ut av f.eks. koden på denne sport rss feeden til vg.no? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Spør ikke meg Eneste jeg vet er at det har med XML å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå