Gå til innhold

mp3 til acc fil.

Anbefalte innlegg

det jeg lurte på var hvor mye mindre plass en acc fil på 5MB bruker forran til en mp3 :hmm:

Jeg har konvertert noen mp3 filer men ser ikke noen forskjell på plassen.

Skal bruke acc filer til en vennes mobil, og det var han som lurte på det (gandalf the grey).

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det jeg lurte på var hvor mye mindre plass en acc fil på 5MB bruker forran til en mp3 :hmm:

Feilpostet ? Men uansett, jeg er faktisk ikke sikker, lurer litt selv ;)

Lenke til kommentar

Skal bruke acc filer til en vennes mobil, og det var han som lurte på det (gandalf the grey).

Det kommer helt ann på hvilken bithastighet du bruker, en mp3 i 128 kbps blir akuratt like stor som en AAC i 128 kbps. Poengen er at man med AAC kan kjøre mye lavere bithastighet og alikevel oppnå god kvalitet. Hvis du ikke orker å legge ned masse tid og energi i dette så vil jeg foreslå at du laster ned og installerer iTunes. Det fungerer bra, man bare flytter inn mp3 filen i "biblioteket" og velger convert to aac. Så havner den konverterte filen i "min musikk" (under mine dokumenter). Om du skal leke det skikkelig så anbefaler jeg FAAD (ta et søk).

For å finne ut hvilken bithastighet en mp3 har kan du spille den i Winamp.

Lenke til kommentar
For å finne ut hvilken bithastighet en mp3 har kan du spille den i Winamp.

Eller trykke CTRL+i (eller eple+i om du har mac) i iTunes

Konvertering av mp3 til aac vil føre til et kvalitetstap selv om filene har samme bitrate og aac teoretisk kan gi høyrere kvalitet som samme bitrate mp3.

Lenke til kommentar
så hvis man har en mob med 128 MB og skal ha 10 sanger og hver av dem er 5MB er det noe vits å konvertere mp3 til acc filer?

Om mobilen også kan spille mp3 er det absolutt ikke noe poeng å konvertere filene.

Hvis du derimot har en CD med musikk du vil ha inn på mobilen så ville jeg nok rippet den til 128 kbit/s AAC istedet for 128 mp3.

Om mp3-filene dine i utgangspunktet er 192kbit eller høyere vil du ikke merke så mye forskjell i lydkvaliteten om du konverterer de til 128kbit aac, men de vil ta mye mindre plass.

For å konvertere og rippe så støtter jeg forslaget til beh; bruk iTunes.

http://www.apple.com/no/itunes/download

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...