schmelck.no Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei! Jeg har ikke så mye peiling på strøm generellt, så gjerne forklar litt nøye! Saken er den at jeg har kjøpt meg et sett med lys (staver med flere LED koblet sammen) som skal bli montert under en bil, når jeg får meg bil. I mellomtiden tenkte jeg at jeg kunne bruke disse til noe annet morsomt/harry. Tenkte jeg skal montere de under senga Disse går jo på 12V og slik som jeg har fått det med meg så leverer en PSU blandt annet 12V strøm. Mitt spørsmål er som følger: Vil jeg kunne ta min gamle PSU (AOpen 350W), mekke en bryter for å jumpstarte PSU'en og ha denne som en av og på knapp? Vil jeg kunne koble lysene til PSUen? Hvilke kabler er det som gir 12V + og -? På forhånd takk! Lover å poste bilder når det er ferdig! Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kan vel alltids koble inn en bryter mellom en av ledningene til hovdekortet (var det den grønne?) og jord (svart). Det er den gule ledningen som leverer +12V, svart er jord (0V). Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 takk ok2k. Leste akkurat den andre tråden her om hvordan lage en bryter, så det skal jeg klare. Vet også hvilke kabler jeg må kortslutte for å jumpstarte PSU'en, så da gjenstår bare spørsmålet om det vil gå bra å koble det slik: fra lyssettet så er det en rød og en svart kabel. Rød -> gul kabel på drevkontakten fra PSU'en. Svart -> svart kabel fra drevkontakten (spiller det noen roller hvilken av de svarte jeg velger? Siden 12V er jo 12V, ikke sant? Det har vel ikke noe med vekselstrøm og likestrøm? Lenke til kommentar
razer Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det har noe med vekselstrøm og likestrøm ja! Men siden både batteri og Pc-strømforsyninger leverer likestrøm gjør ikke det noe i denne sammenhengen... Det er Gul (+) og svart (-) som gir ut 12v på vanlige strømforsyninger Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Razer: Ok, takk, da skal jeg prøve dette snart! Poster bilde når det er ferdig! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 HAHAHAHA! Sjekk resultatet! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Drit bra, hadde vært fun og gjort noe lignende under soffa'n PS: er det noen som vet hvor fra neon wire lyser? Lenke til kommentar
razer Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Snakker om harry Kompis av meg ble helt forelska i neon under senga nå Lenke til kommentar
Stianb4 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 hehehehe, harryfaktoren er høy ser jeg! hehe, det er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå