prolux Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Email i Visual Basic 6.0 - Service Pack 5 Hvis jeg skriver inn en email-adresse i en tekstboks, lager en knapp ved siden av tekstboksen. Når jeg trykke på knappen skal Microsoft Outlook åpnes og en ny mail skal lages/sendes. Hvordan gjør jeg det på en enkel måte ? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Først putter du flg. i declaration-området: Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long Private Const SW_SHOW = 5 Deretter bruker du bare: ShellExecute hwnd, "open", "mailto:[email protected]", vbNullString, vbNullString, SW_SHOW Lenke til kommentar
N3xUZ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 ENKELT! Bruk eflash.ocx! Sure thing! Putt den inn, og den blir en fin liten link! Skriv mailto:[email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå