Marvil Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har en laptop med 1.6 Intel Centrino CPU, men den klikker hele tiden.. Høyreklikker på en fil, evt driver på med noe annet (gjelder alt egentlig) så hopper explorer opp på 99% og bruker alt som er av resurser.. Så må jeg restarte og det hele skjer igjen etter en reboot.. Hva kommer dette av..? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det hadde vært fint om du oppga grundigere specs enn det du har gjort nå, da. Kan være nyttig for å få en løsning. Men min første tanke vil være om du kanskje har fått virus på maskinen din. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har du prøvd noen programmer for å fikse problemet Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Intel Centrino 1.6gHz 512DDR-RAM 60GB HDD WinXP Pro HP Compaq NX7000.. Har kjørt SpyWareScan, men fant ikke noe av verdi.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Høres litt ut som W32.Sasser Sassar gjør det samme som MSblast, det slår av maskinen innen 1 min Tviler på at det er det Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Er ikke sasser ny..? Har vært slik lenge, lenge før jeg leste om Sasser.. Har kjørt BPS SpyWare Scan og driver å scanner etter virus med NAV med siste oppdatering.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Er ikke sasser ny..? Har vært slik lenge, lenge før jeg leste om Sasser.. Har kjørt BPS SpyWare Scan og driver å scanner etter virus med NAV med siste oppdatering.. Prøv å kjør ad-aware Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har en laptop med 1.6 Intel Centrino CPU, men den klikker hele tiden.. Høyreklikker på en fil, evt driver på med noe annet (gjelder alt egentlig) så hopper explorer opp på 99% og bruker alt som er av resurser.. Så må jeg restarte og det hele skjer igjen etter en reboot.. Hva kommer dette av..? Hi, It has to do with how Windows XP previews files when opened with explorer. Suggested workarounds: Go to Start/Run/Regedit and navigate to the key below and delete the default data (right pane). For AVI's HKEY CLASSES ROOT\SystemFileAssociations\.avi\ shellex\PropertyHandler For MP3's HKEY CLASSES ROOT\SystemFileAssociations\.mp3\shellex\PropertyHandler Note: Make a backup (export) the key before editing just for precautionary measures. Workaround #2: Go to Start/Run/Regedit and navigate to the key below and either delete it or rename it. Ex. Right click/Rename and add -off to the end. For AVI's HKEY CLASSES ROOT\.avi\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1} For MP3's - Clear out the Value data here: HKEY CLASSES ROOT\.mp3\PersistentHandler Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Ser ut til at jeg fikk fiksa det; Laget en .inf-fil med: [version] signature="$Windows NT$" [DefaultInstall] DelReg = Reduce.Reg [Reduce.Reg] HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32" som jeg installerte.. Det ser ut til å virke hittil vertfall.. Takk til enden som kom med en slik fin ting.. @Ravenlord: Det hadde med det å gjøre ja, jeg bare fikk en annen måte å fikse det på.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dette er windows, ikke laptoppstoff. Siden jeg er så flink at jeg løser floker (og vet at det er en sticky på dette fra før) stenger jeg denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg