little_viking Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg er en nokså uerfaren linux-bruker; har vært borti KDE, Mandrake, Redhat (m.fl.) og Gnome. Nå skal jeg innstallere Gentoo, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge; Fluxbox, KDE eller Gnome. KDE og Gnome er (vil jeg si) ganske brukervennlige, men nå er jeg nyssgjerrig på Fluxbox... Hjelp meg; fordeler og ulemper med Fluxbox (evt. KDE og Gnome)--- Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Smaken er som baken, den er delt. Alt etter hva du liker. Du kan forresten forrandre såpass mye på alle de tre at du kan få dem til å se helt ugjenkjennelig ut. Har du en litt treig PC, velger du FluxBox. Hvis du har prøvd de andre to, prøv fluxbox, se hva du liker best. Fluxbox er ikke vanskelig å sette seg inn i, iallefall ikke om du gidder å lese litt dokumentasjon . Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg vil ikke anbefale Fluxbox for uerfarne Linuxbrukere. Men du kan jo prøve å installere det å kjøre det. For å forstå fluxbox så må du lese en del FAQ's og manualer. Fluxbox er ikke like brukervennlig som KDE og Gnome, men en fin utfordring hvis du vil lære noe nytt. Fordeler med fluxbox er at du kan enkelt konfigurere det Ulemper med fluxbox er at det ikke er like brukervennlig og ikke så lett å fortså i starten. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 du kan alltids prøve xfce4. Burde passe bra for en nybegynner, men er ikke så stor (tar ikke så lang tid å kompilere) som gnome eller kde. Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 klarer du å installere gentoo klarer du å bruke fluxie Lenke til kommentar
bkak Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Sleng inn fluxbox, test den, liker du den ikke prøver du noe annet. Valgfrihet vet du. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har både KDE og Fluxbox installert, og lar KDM ta seg av valget ved oppstart. Som oftest starter jeg KDE, men det hender jeg leker meg i Fluxbox. Sameksistens mellom de to i Gentoo er like trivielt som ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå