Stig-Arne Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Min tidligere Barracuda 7200.7 120 gb disk, tok kvelden for vel 1 mnd siden.. da kortsluttet den på en eller annen måte etter en restart av maskinen. I går fikk jeg ny disk på retur fra komplett.no. Så monterte jeg disken og skulle starte maskinen.. Men da slo automat sikringen i PSU ut, og det det luktet svidd.. Koblet så fra disken og alt fungerte som normalt.. Så testet jeg kontakten i en annen disk, der fungerte den ikke, men ingenting ble kortsluttet. For den fungerte på en annen kontakt.. Jeg har målt ut 12.04 V på gul + svart og 5 v rød + svart.. Så testet jeg Seagate disken på en annen PSU som drifter LCD displayet mitt.. også der slo automatsikringen ut i PSU.. Hva i alledager er galt her? Feilen ligger jo sansynligvis hoss meg.. men jeg vet ikke hvor.. PSU`en er en ny Mist 430W PSU Jeg har ikke særlig lyst til å sende disken til komplett.no igjen pga av feil på disken.. liker ikke å utnytte god viljen demmes.. Selv om jeg kunne ha gjort det.. det vises ikke at disken er brukt og ingenting skader på print kortet.. men som sagt, det har jeg lite lyst til Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 er det ide eller s-ata disk det er snakk om? Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) skulle nesten tro att noe var speilvent så du får 12v på 5v og omvendt du har ikke tatt av kontaktene for og få på kabelsamlere eller no slikt og satt di på igjen feil da? Endret 12. mai 2004 av jan.ata Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) nei har du sett på faen.. men mon tro hvorfor dette ikke skjedde på den andre disken da.. huff huff.. tror jeg skrur den i fra hverandre å setter den opp på veggen Endret 12. mai 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kondolerer med disk på de evige jaktmarker. Du kan selge den til et kunstsenter så kansje du får råd til en ny Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hehe... ja ikke sant.. Tror ikke jeg satser på å sende den inn i allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå