Gå til innhold

Sapphire 9800pro med R360 kjerne.

Anbefalte innlegg

Er litt oftopic men kommer 9800 til å forsvinne? Har lurt på det en stund, sånn som 9700 gjorde.

Kommer nok til å forsvinne med en gang ATi har fått inn sine nye mellomklassekort

Tror også at det kommer til å forsvinne om ikke så langt fram i tid. Siden de fleste selger Lite Retail for tiden så begynner det sikkert å renne ut på lager..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvorfor de leverer 9800pro med R360 kjerne. Sitter vel med lassevis xt gpuér og sparer kostnader med å flashe ned xt til pro?? Klager ikke jeg, når jeg sitter med et nesten orginalt 9800xt kort. :thumbup:

For 1900,-!!!

Helt sikkert kommer det av at det ikke er alle produserte R360-kjerner som funker fullt ut som 9800XT. Derimot, så kanskje de funker som 9800Pro... Og vips så har ATI tjent litt penger på en litt defekt kjerne, istedenfor å måtte smelte om hele driten og tape alle pengene.

Disse vil da være 9800XT som er "litt hemma i hjernen sin" slik at de bare funker som 9800Pro osv

Eller, så er yield'n på XT-kjerner så god, for god og salget for lite, at ATI blir sittende med massevis av kjempebra GPUer de ikke får solgt. Hvis de derimot blir krøpla litt, så kan de selges som 9800Pro og ATI likevel tjene litt penger.

Lenke til kommentar
Sikkert fint om du kan si mer om kortet; produsent, prod. nr., hvor du kjøpte det ... kan være andre er int. vet du  ;)

Hei , da mitt Sapphire 9600Pro tok kvelden her om dagen tusla jeg opp til Komplett sin butikk på Stovner Senteret og fikk bytta det til Sapphire 9800 Pro på garanti. Butikken har forøvrig bytta navn til Datakjeden . Har nå et par uker kjørt kortet med standard kjøler men hadde idag litt tid til overs så jeg bestemte meg for å sette på min VGA Silencer .

Jeg skal si jeg ble overrasket da jeg så at det sto R360 på GPU.

Her er specsa du etterlyste :

R360

215R9RBK A11F

NO5923.00

0404SS

Taiwan

Dette er en direkta avskrift av GPU , så over til minne :

Hynix KDR HY5DU283222A F-28

410A

W7CD5931KG

For de av dere som leser dette og har peil så hadde jeg blitt glad hvis dere kunne ta dere tiden til å fortelle meg om dette kortet har kapasitet til og kunne gå som

XT kort . :hmm:

Har kjørt kortet på 412/365 med standard kjøling og det fungerte bra en stund men

fikk litt artifacts etter en stund . Det var grunnen til at jeg fant på å rive av standardkjølinen og sette på VGA Silensern . Har forøvrig ikke kjøling på minne .

Med vennlig hilsen

Erik

BTW : Kjørte 3DMark03 på 412/365 uten artifacts , fikk 5830 points . ;)

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...