Gå til innhold

Laste opp via www vs. ftp

Anbefalte innlegg

Har laget meg et lite script som gjør at jeg kan laste filer opp til serveren min. Men, hvis det er filer jeg ikke vil ha, eller vil overføre med ftp, så får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang til dem... Eneste måte å slette dem på er unlink i et nytt script... Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida... Det er ikke det som er problemet. Si at jeg har lastet opp et bilde som bare skal være med i en sak en viss periode. ¨Når denne perioden er over vil jeg slette bildet, men jeg får ikke dette til vha en ftp-klient. Jeg er nødt til å bruke

<?

unlink("navn.fil");

?>

Lenke til kommentar

har sett at det finnes script som viser en 'news' (feks) i en angitt periode. det bør jo være mulig å lage noe som sjekker datoen, viser bildet i en angitt periode og kanskej tilogmed sletter det etter denne perioden er ferdig....

er litt usikker på den slette-tingen, men vet iallefall det går ann å tidsbegrense det hele....

:evil:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

bruk chmod kommandoen... http://www.php.net/chmod

CHMOD setter rettighetene for "Owner", "Group" og "Public". Sett chmoden til 777 så skal du nok få slettet den (tror jeg)... ellers kan du sjekke om det finnes noen mulighet for å få sendt kommandoer direkte til shellet via php, slik at du kan få endret hvem som er oppsatt som eier til din egen bruker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...