krizkriz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har lasta ned Demo'en av Reason (musikklage program) men det kommer ingen lyd når jeg trykker på play på demo sangen eller når jeg trykker på de forskjellige lydene. Hva kan jeg gjøre? Lyden funker jo i Windows og i Winamp... Har integrert lydkort, Abit NF7-S V2.0 Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har lasta ned Demo'en av Reason (musikklage program) men det kommer ingen lyd når jeg trykker på play på demo sangen eller når jeg trykker på de forskjellige lydene. Hva kan jeg gjøre?Lyden funker jo i Windows og i Winamp... Har integrert lydkort, Abit NF7-S V2.0 Jeg regner med at du har valgt lydkortet i settings ? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hva mener du? Har ikke rørt noen innstillinger jeg. Hvor velger jeg lydkortet inne i programmet? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvis jeg husker rett (lenge siden jeg har brukt Reason), så ligger det under File -> Preferences eller Edit -> Preferences. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Takk for hjelpen, fant det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Reason er avhengig av åpne MIDI-kanaler hvis du skal ta opp fra midi-keyboard. Da må du også sette MIDI-IN og OUT kanalene til lydkortet ditt Mener det er under Settings/Devices ellerno. Anbefaler softsynther ala Absynth 2 (link) å bruke sammen med Reason for å få masssse fete lyder å leke med. Det er en herlig emulert analogsynth. De har demo av den også, sjekk linken, og hør på Audiodemoene så får du hakeslepp. Det er 2 innebygde soft-synthesizere i Reason også, men de kan jeg ikke så mye med. Masse lyder som følger med hvertfall. Fantastisk nyttig program hvis du setter deg ned og lærer bruken skikkelig. Noe jeg desverre ikke har hatt allverdens med tid til, så ikke spør meg om noe spesifikt. Jeg kan bruke trommemaskinen Redrum ganske godt, og den er svært kraftfull. Hvis du vil få alt ut av programmet, anbefales boka Fast Guide to Propellerhead Reason by Debbie Poyser and Derek Johnson Fastguide på 416 sider jaja Endret 12. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå