Gå til innhold

Gjelder prisgarantien til Elkjøp mot nettbutikker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ingenting om prisgaranti på nettsidene til elkjøp, så jeg antar prisgarantien ikke gjelder når du handler fra ekjøps nettsider.

Må nesten finlese reklamebrosjyrene til dem for å se hva det egentlig står. (De er forpliktet gjennom reklamaloven å holde det de lover i reklamen). Dere får lese dere som mottar slikt søppel. Personlig har jeg reservert meg mot reklame.

Lenke til kommentar

Søppel er det vel ikke...Av og til har de gode tilbud. Selv var det kjekt å få noen hundringser i avslag på barbermaskin da det viste seg at en annen butikk hadde den billigere enn der hvor jeg kjøpte den. Dette er jo subjektivt, men likevel.

Lenke til kommentar
Jeg fant ingenting om prisgaranti på nettsidene til elkjøp, så jeg antar prisgarantien ikke gjelder når du handler fra ekjøps nettsider.

Må nesten finlese reklamebrosjyrene til dem for å se hva det egentlig står. (De er forpliktet gjennom reklamaloven å holde det de lover i reklamen). Dere får lese dere som mottar slikt søppel. Personlig har jeg reservert meg mot reklame.

Tror du skal lete lenge hvis du vil finne prisgarantien i noen som helst Elkjøp-lefse ... eller skrevet noe som helst sted sammen med en Elkjøp-logo ;-)

Grunnen ?

Jo, våre kjære forbrukermyndigheter har satt en stopper for det. Elkjøp kunne ikke garantere at de var billigst på alt, til enhver tid (det er ikke fysisk mulig). Ergo kunne de ikke si at de hadde de garantert laveste prisene.

Dog ... den skal praktiseres uoffisielt. Litt mer i tvil om at du kan kreve å få den oppfylt, siden den ikke er "lovlig" eller står noen plass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...