stutbokk Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei jeg kjøpte meg en Vannpumpe på microplex,,12VDC versjonen av 1046 spesielt for bruk i vannkjølingssystemer... og kan denne settes opp ned?? eller ikke? Og i såfall har det noe å si viss den kan det ?? Lenke til kommentar
Sakari46 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 well, jeg tror det er så simpelt som at vende den på hovedet mens den køre hvis den ikke laver lyde, eller brokker sig så kan den godt. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 hææ???? Hva for no? Det skjønte jeg ingen ting av Lenke til kommentar
adyton Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 den kan kjøres opp ned, hvis den ikke lager lyder eller blir ut/innsug blir blokkert Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 hmm,,,ok,,,,alle pumper lager vel litt lyder? altså brumme lyder,, men jeg får se hva jeg gjør,,,, er det mange som har pumpen opp ned a? Eller det det uvanlig? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Den kan stå opp ned, men det kan komme til å samle seg litt luft inni den. Om du har muligheit til å snu på den av og til, bør det gå... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Står i manualen at man ikke skal ha den andre veier enn den vanlige veien, men jeg har den på siden(innsug oppover). Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Ok,,, takk for bilde,,, da gjør jeg nok det samme,, for det var slik jeg også hadde tenkt å ha det Takk For Hjelpen mates,,,, Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Som nevnt tidligere vil jeg tro det kan samle seg luft inne i "propellhuset". Men det er jo bare å teste, hører det fort om det skulle skje. Opps, litt seint ute Sidelengs går sikkert bra Endret 12. mai 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 HydorL20II pumpa kan du vende og vri akkurat hvor d vil og åssen du vil... Den er ganske liten å praktisk! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Som nevnt tidligere vil jeg tro det kan samle seg luft inne i "propellhuset". Men det er jo bare å teste, hører det fort om det skulle skje. Nei, det skal mye til at det samler seg luft der, uansett plassering. Det som imidlertid kan føre til problemer, er om pumpa monteres med innsuget pekende nedover. Da kan man "risikere" at det blir stående luft i selve "motoren", dvs der hvor rotoren er plassert. Dette kan i sin tur medføre at lagringen for rotoren går tørr (den "smøres" av vann) og på sikt kan dette føre til uønsket slitasje. Mye "dersom, hvis, såfremt, ifall" her kanskje, men det kan være greit å ha dette i tankene....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå