Jørgen Sørheim Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har vært på utkikk etter bredbånd på jobb, etter å ha hatt NGT i ett år. NGT var en særdeles dyr affære. Jeg var i bunn og grunn bare ute etter en billig linje for å surfe og sjekke mail, og hadde ikke noe behov for assorterte spesial-tjenester for bedrifter. Aller først kom installasjons- og oppkoblings-gebyret på 3500kr. Lokalet vi jobber i ligger i Bergen sentrum, og har leiligheter i andre etasje.. hadde vi bodd der, ville installasjonen kostet rundt tusenlappen. Så var det en fast månedspris på en tusenlapp, for en ~1mbit-linje. Hvorfor de tok det dobbelte av privat-abonnementet, fikk jeg aldri noe bra svar på. Spesielle tjenester, eller noe.. tjenester jeg ikke én gang fikk behov for. Jeg mailet NGT angående dette, og forklarte at jeg ikke hadde behov for noe annet enn en bitteliten linje, gjerne helt ned til 64kbit, så lenge den var fast. Neida. Tusen kroner. Mailet BGNett i går, hvor jeg forklarte den overstående situasjonen, og spurte om jeg kunne registrere meg med privatperson-priser. Fikk en hyggelig mail tilbake, og joda, det var greit. 1500kr i oppkobling, 200kr i måneden. Jeg er en veldig glad gutt i dag. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Så var det en fast månedspris på en tusenlapp, for en ~1mbit-linje. Hvorfor de tok det dobbelte av privat-abonnementet, fikk jeg aldri noe bra svar på. Grunnen til at bedriftsabonnementer er dyrere, er fordi du er garantert en minstehastighet. På vanlig ADSL kan det være mange kunder som deler samme hastighet. Så hastigheten på linja er kun en teoretisk maks hastighet; i realiteten ligger den en god del lavere, spesielt hvis det er mange andre i nærheten som bruker internett samtidig. Våre kontorer i Bergen har en rimelig dyr 10Mbit linje, med garantert minstehastighet 1Mbit. Det høres ikke spesielt imponerende ut, men jeg kan fortelle deg at "garantert minstehastighet 1Mbit" er mye bedre enn en vanlig linje på 1Mbit. Men det er jo ikke det at du trenger noe sånt for å lese mail. Vi har tross alt hele serverparken vår der, og da trengs det noe som rusker litt i bjellene... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 bare bra at det kommer flere tilbydere, dermed blir priskrigen større når noen setter prisene ned.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå