Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fikk mail av NGT

Anbefalte innlegg

Hei ---------------- Kundenr:-----------

Den siste tiden er det blitt oppdaget kritiske sikkerhetshull i flere av Microsoft sine operativsystemer. De store antivirusselskapene har allerede opplyst om flere dataormer som er utviklet spesielt for å utnytte disse sikkerhetshullene. Microsoft har nå sammen med de store sikkerhetsselskapene gjort informasjon, samt sikkerhetsoppdateringer, tilgjengelig for nedlasting.

For mer informasjon se våre kundesider: http://www.nextgentel.no/kundesider/artikl...mer_mai2004.php

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

For spørsmål eller henvendelser ber vi deg ringe oss på 0 79 79 (hverdager 8-21, lørdag 10-17) eller benytte kontaktskjemaet på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/.

Eventuelle svar på denne eposten blir dessverre ikke lest.

Se forøvrig også http://nextgentel.no/kundesider. Her vil du blant annet finne en spørsmål- og svarside.

-------------------------------------------------------

Er dette snakk om sasser og alle de andre nye virusene ?

Jeg har nettop søkt med mange spyware programmer og northon .

Eneste jeg har fått opp var 2 opne proter som folk hacker på.

Har sasser noe med hacking og gjøre ?

Takk for alle svar........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert noe de sender til alle kundene deres, reply dem å si "Jeg bruker ikke OS fra MS og jeg har derfor ikke virus/angrep av hacking"

Erm, du sier ikke her at det bare er MS' OS som har problemer med virus/hacking? Da er det bare et tegn på din egentlige uvitenhet, for lengre fra fakta kommer du faktisk ikke...

Lenke til kommentar

MS produkter er mye mer utsatt en andre for virusangrep, selv om ingen systemer er immun.

Grunnen til at NGT sender ut mail er at 90% av kundene deres bruker Windows og at en orm som er løs på deres nettverk vil stjele en del båndbredde. Virus er plagsomt å ha, ikke bare for deg selv. Dessuten kan vel ikke NGT vite hvilket OS du har?

Lenke til kommentar
Dessuten kan vel ikke NGT vite hvilket OS du har?

hvis du har vært inne på kund sidene og sendt de en melding så vet de det

Erm, du sier ikke her at det bare er MS' OS som har problemer med virus/hacking? Da er det bare et tegn på din egentlige uvitenhet, for lengre fra fakta kommer du faktisk ikke...

THANK YOU :cool:

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar

Micromus: Ingen andre OS har effektive virus pr. dags dato. Sikkerhetshull derimot finner man i alle OS, alle fra Windows til NetBSD. Uansett, viruset nextgentel refererer til er uansett ikke mer enn en evt. indirekte plage for folk med andre systemer. Og jeg vil heller ikke si at mormi har vært særlig plaget med virus og "hacking" (merk gåsetegn) nå som vi kjører FreeBSD her i heimen.

Lenke til kommentar

Skal man klage over at NGT sender ut advarseler ut til kundene sine også nå ?

Nextgentel bør vel forresten uansett være en av de ISPene som minst blir berørt av ormer,da disse ikke kommer igjennom routeren med mindre man har fjerna filteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...