Mr D Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Og det har ingenting med instillinger å gjøre.Uttal deg om noe du kan! På alle TV-er som støtter s-video på scart er det valg / innstilling om du bruker s-video eller RGB (fordi noen pinnene har forskjellig funksjoner avhengig av signal), eller så må du velge riktig scart hvis en støtter RGB og en annen støtter s-video. Vel, det er det ikke på min TV, og det fungerer helt fint der, uavhengig av S-VHS/RGB eller Jay Random SCART-kabel. Ha slags TV har du da? Tipper du har et nVidia / GeForce skjermkort stilt til komposit ut og TV som ikke støtter s-video. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Og det har ingenting med instillinger å gjøre.Uttal deg om noe du kan! På alle TV-er som støtter s-video på scart er det valg / innstilling om du bruker s-video eller RGB (fordi noen pinnene har forskjellig funksjoner avhengig av signal), eller så må du velge riktig scart hvis en støtter RGB og en annen støtter s-video. Vel, det er det ikke på min TV, og det fungerer helt fint der, uavhengig av S-VHS/RGB eller Jay Random SCART-kabel. Ha slags TV har du da? Tipper du har et nVidia / GeForce skjermkort stilt til komposit ut og TV som ikke støtter s-video. Da tipper du feil. Jeg har en burk med et ATI Radeon 9800 Pro kort, og en laptop med ATI Rage Mobility. Ingen av de ga farger, uansett hvordan jeg stilte. Og jeg testet systematisk ut alle instillinger. På laptopen kan jeg også endre PAL-instillinger i BIOS, men dette ga heller ingen resultater. Når jeg "patchet" kabelen ble det farger. Det er koblet til en BeoVision fra Bang og Olufsen. Endret 13. mai 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har en burk med et ATI Radeon 9800 Pro kort, og en laptop med ATI Rage Mobility. Ingen av de ga farger, uansett hvordan jeg stilte. Og jeg testet systematisk ut alle instillinger. På laptopen kan jeg også endre PAL-instillinger i BIOS, men dette ga heller ingen resultater. Når jeg "patchet" kabelen ble det farger. Det er koblet til en BeoVision fra Bang og Olufsen. Da har du koblet sammen pin 15 og pin 20 i scartpluggen og "lager" kompositt av s-videosignalet. Du kan stille så mye du orker i drivere og bios, men ATI-kort gir kun s-video ut. Du må gjøre en innstilling i TV hvis det støtter s-video over scart. Hadde du hatt mulighet til å plugge s-video rett i TV, så hadde det funka. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dette er som sagt mye enklere hvis man har tv med s-video inngang, dvs at man slipper å bruke noen form for omkobling fra s-video og til scart osv. Begge tvene jeg har, har s-video innganger og da er det latterlig enkelt å få bra bilde... Jeg har prøvd det både nvidia kort og Ati Radeon og funker knall.. Men hvis man ikke s-video inngang så må man nok bruke scart ja, men det er vel en annen historie da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har en burk med et ATI Radeon 9800 Pro kort, og en laptop med ATI Rage Mobility. Ingen av de ga farger, uansett hvordan jeg stilte. Og jeg testet systematisk ut alle instillinger. På laptopen kan jeg også endre PAL-instillinger i BIOS, men dette ga heller ingen resultater. Når jeg "patchet" kabelen ble det farger. Det er koblet til en BeoVision fra Bang og Olufsen. Da har du koblet sammen pin 15 og pin 20 i scartpluggen og "lager" kompositt av s-videosignalet. Du kan stille så mye du orker i drivere og bios, men ATI-kort gir kun s-video ut. Du må gjøre en innstilling i TV hvis det støtter s-video over scart. Hadde du hatt mulighet til å plugge s-video rett i TV, så hadde det funka. Aha, ok. Der lærte jeg noe nytt. Jeg har testet det på en Nokia tv også, uten hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå