XmasB Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvor går grensen for hva som er greit? F.eks: Ville du spise på en restaurant dersom du vet eieren, eller flertallet av de ansatte, brukte bedriften til å hvitvaske penger? Og hvilke andre moralske betenkligheter har dere? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Ville du spise på en restaurant dersom du vet eieren, eller flertallet av de ansatte, brukte bedriften til å hvitvaske penger? Nei. Og hvilke andre moralske betenkligheter har dere? Er det lov har du lov. Jeg er også skeptisk til ting som går negativt utover andre. Føre folk bak lyset for å være presis. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Ville du spise på en restaurant dersom du vet eieren, eller flertallet av de ansatte, brukte bedriften til å hvitvaske penger? Jeg ville anmeldt restaranten, muligens benyttet muligheten til å blackamile den for gratis mat først. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville benyttet annledningen til å få hvitvasket noen penger selv. Neida. Ville nok ringt onkel Blå ja. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hadde nok ikke tenkt så mye på det, kommer litt an på om maten er god og om jeg er sulten. Er ikke helt sikker på om jeg hadde tatt meg bryet å ringe politi, men klarer heller ikke å sette meg inn i denne situasjonen Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det faktum at du som vanlig gjest sannsynligvis ikke hadde visst om at restauranten drev med hvitvasking av penger er ganske viktig her. For at man vet, holder mange steder man har spist på med dette. Nå var vel spørsmplet om man visste om dette allerede før man spiste. Tja, jeg vet ikke helt. Tror nok kanskje at jeg ikke hadde spist der, men samtidig hadde man ikke ødelagt buisnessen deres, for de hadde nok tjent en god del mer penger på hvitvasking enn på maten de solgte. Men en ting er sikkert, onkel blå ville fått en telepling. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 ikke stygt ment men litt dum problemstilling. Hadde noen av oss fått vite om noe sånt så ville mange vist om det og da antakligvis politiet... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvis maten var god så hadde jeg spist der ja, men også gitt et tips til politiet. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 jeg ville vel egentlig ikke anmeldt noe. Spise der kunne jeg ha gjort uten dårlig samvittighet. At de hvitvasker penger har absolutt ingenting med meg å gjøre, så hvorfor legge seg opp i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå