Gå til innhold

Beste minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCZ er vel de som er mest frempå og nyskapende, i likhet med GeIL. Selv har jeg kun hatt Apacer, TwinMOS og GeIL, så det eneste jeg kan si er at Apacerbrikkene var dårlige til OC, men hadde gode timings originalt. Dette var på KT266 var in, og jeg hadde state-of-the-art med 1400 Athlon T-bird og 256 mb DDR ram. TwinMOS kom med nForce2, da PC3200. Min første brikke var en j*vel til å klokke, hadde 230MHz med 2,5-3-3 timinger, dog med rett over 3 volt på brikken. Nå har jeg en 256bm GeIL platinum 3700 Tin Coated og en TwinMOS Twister 3700. Disse kjører jeg nå på 230MHz, altså en liten nedgang i hastighet, dette blir kompensert med gode timinger, 2-2-3-7.

Lenke til kommentar

Det beste minnet som er laget, etter min og de fleste "seriøse" overklokkeres mening er Winbond BH-5. Hvem som har laget brikkene spiller ikke så stor rolle, bare IC-ene er Winbond BH-5.

Grunnen til at BH-5 (og BH-6, forsåvidt) blir regnet som det beste minnet er det greier høy hastighet med veldig stramme timings (2-2-2-x). BH-5 elsker spenning, 3,6v tar de gjerne imot. :)

Jeg har noen TwinMOS PC3200 med BH-5 selv, de greier ca. 240 2-2-2-11 helt stabilt med 3,1v (og selvsagt mer med høyere spenning, 3,1v er ikke mye for disse brikkene). :)

Endret av Endre
Lenke til kommentar
HOLD DEG UNNA TwinMOS! kjøp cosair eller kingston...apacer er bra det å...

Jeg mener han bør gå for TwinMOS hvis han skal ha bra ram til en billig penge, alle ram brikkene jeg har kjøpt fra dem er gull verdt synes jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Idiotisk diskusjon, det er ingen som er "best", det kommer helt an på hvordan man ser på det og hva man har behov for

En kjøper jo minnebrikker etter behov, klokking eller ikke.

En ferrari kan godt være "best", men den duger dårlig når du skal gjøre julehandel på Rimi, ikke sant..

Lenke til kommentar
Idiotisk diskusjon, det er ingen som er "best", det kommer helt an på hvordan man ser på det og hva man har behov for

En kjøper jo minnebrikker etter behov, klokking eller ikke.

En ferrari kan godt være "best", men den duger dårlig når du skal gjøre julehandel på Rimi, ikke sant..

Hva vil du anbefale av ram for meg som ikke skal overklokke?

Athlon 64 3000+

nforce3 250gb (tror det blir dette, men veit jo ikke fra hvem).

Vil ikke bruke en formue på ram. Det blir jo PC3200, men siden det er integrert minnekontroller på cpu så blir det viktig med lave timings (or so I have heard). Men om en type ram koster mer bare fordi det er bra til overklokking, så vil jeg gjerne spare inn penger her.

F.eks. har jeg sett på:

Corsair TwinX 10024R 3200C2 til kr 2290 (cas2-3-2-6)

Corsair TwinX 1024 3200LL til kr 2950 (cas2-3-3-6)

Indikerer prisforskjellen bare at den dyrere versjonen er egnet for overklokking og den billigere ikke er det? Altså spør jeg om disse to vil yte like godt på min ikke-klokkede pc.

Det er vanskelig å finne ut hva som er best å kjøpe om du ikke skal klokke - de fleste kommentarer er jo om de som skal klokke, og da ser det ut til at rammen blir dyr. Hva bør jeg velge som ikke-klokker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...