leoss Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hos kundeservice i nextgentel kunne de fortelle os (som prøver å få filoverføring og voice til å fungere), at vi kan glemme Microsoft sine producter, som MSN etc. Det meste av andre produsenter virker visst.... :smile: Jeg ble tipset om å prøve siste versjon av ICQ, som skulle fungere med NAT. Jeg testet med ICQ 2002-a og åpnet porter for filoverføring i netopia-routeren min, port nummer 3000-3019. Det virker ikke enda. Noen som har tips? Vil også vite om det er mulig å åpne flere porter samtidig i netopia-routeren, slik at man slipper å åpne 30 om gangen, litt tungvint. Hugo Lenke til kommentar
Tor_Eddy Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Vet ikke med netopia modemet, men har forstått det sånn at microsoft sin filoverføring og voice med msn skal virke når man legger til noen nat entries i cisco modemet. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hvor hørte du det? Vet du eventuelt om dette er noe som nylig er utbedret? har selv Cisco modem, og da jeg prøvde å åpne ALLE porter for å benytte MSN Messenger gikk ikke dette. For ordens skyld skal det sies at jeg prøvde mot en annen NGT-abonnemt med samme modem og konfigurasjon. Dette er noen måneder siden nå, men var i hvert fall med MSN Messenger versjon 4 et eller annet... Lenke til kommentar
peach Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 NGT har stengt den porten MSN bruker på sine servere.(sikkerhetsgrunner) Så samme hva du gjør så får du det ikke til å virke. Må bruke et annet program. Lenke til kommentar
Tøyte Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jevla NGT bla bla bla.... sikkerhet... nbla bla bla... viktig... virus... bla bla bla.. hackere. F******* ta de dette er da helt unødvendig. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 21:20, Ti_Con_XZ skrev:Jevla NGT bla bla bla.... sikkerhet... nbla bla bla... viktig... virus... bla bla bla.. hackere.F******* ta de dette er da helt unødvendig. Går da an å åpne alle portene i routeren? Lenke til kommentar
kolibra Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Går da an å åpne alle portene i routeren? Ja, men det er ikke anbefalt. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg kan fint motta filer over MSN med NGT sitt nye modem det gjorde jeg senest i går Men det er jo bedre og sette op en ftp da Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg tror da jeg kan dette, har selv NGT, og mener å ha sent filer med Msn. Du har vel åpnet firewallen også? Ikke bare NAT? Hvis ikke gå på quick menus-ip filter settings-osv. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 21:30, kolibra skrev: Går da an å åpne alle portene i routeren? Ja, men det er ikke anbefalt. Nei, men det er fullt mulig : ) Eller gjøre et selektivt utvalg (selv om det tar lenger tid) ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå