kentbj Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei. Er det noen her som har en bra how-to eller villig til og lage en god forklaring til å få til dette? Altså har lagt inn proftpd på en debian linux.Også har jeg en Nextgentel linje. Sliter altså og få til passive mode. Tror det er dette som kødder med meg. Har lest på relativ.net. Men det som er problemet er at jeg ikke er kløpper på linux. Har prøvd og leite på goggle. Så virker som det er fortjent at jeg ikke skal ha ftp på den Håper noen kan hjelpe meg. hilsen kent. Håper denne blei postet rett. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Prøv i linux forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=27 Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 merkelig. ingen som har fått til dette? eller er det ingen som vil dele sine hemligheter Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Du har vel en "router" med NAT da. Du må sette opp portforwarding til den lokale boksen. Sjekk: http://relativt.net/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jepp. Det eneste du trenger å gjøre er å portforwarde port 21 til den lokale IP-adressen der FTP-serveren kjører. Du bør kanskje kjøre statisk IP på FTP-serveren så den ikke mottar ny IP av routeren, og da portforwardingen blir ugyldig. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Du har vel en "router" med NAT da. Du må sette opp portforwarding til den lokale boksen. Sjekk:http://relativt.net/ er gjort.er ikke det jeg sliter med.. jeg sliter med og få satt opp ftpen md passive mode.. Er ingen kløpper på linux. Routern er ikke noe problem. Ellers takk Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jepp. Det eneste du trenger å gjøre er å portforwarde port 21 til den lokale IP-adressen der FTP-serveren kjører. Du bør kanskje kjøre statisk IP på FTP-serveren så den ikke mottar ny IP av routeren, og da portforwardingen blir ugyldig. dette har ikke noe med spørsmålet og gjøre... selfølgelig vet jeg at jeg må forwarde port 21. Men jeg må sette opp en passive mode området. sette en range liksom. Dette jeg ikke får til. Ellers takk Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Passive mode føkker litt om serveren står bak en NAT løsning. Det du må gjøre er å sette portrangen for passive oppkoblinger: PassivePorts [ PassivePorts min-pasv-port max-pasv-port] (i proftpd.conf) Så forwarder du også denne portrangen til boksen din i NGT routeren. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Passive mode føkker litt om serveren står bak en NAT løsning. Det du må gjøre er å sette portrangen for passive oppkoblinger: PassivePorts [ PassivePorts min-pasv-port max-pasv-port] (i proftpd.conf) Så forwarder du også denne portrangen til boksen din i NGT routeren. takk, skal prøve dette Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 bruk også MasqueradeAddress <ip/domene> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå