Gå til innhold

Maskinen booter, men ingenting skjer


RS2000

Anbefalte innlegg

Omsider har også jeg fått et slikt problem. Undertegnede skulle starte maskinen en dag, men det kom ikke bilde. Resten fungerte.

 

Utførte da det berømte jumper trikset, men det hjalp ikke.

 

Prøvde å starte opp maskinen med bare det nødvendigste (CPU, RAM og skjermkort). Brukte bare én RAM-brikke. Dette hjalp heller ikke. Har prøvd med flere skjermkort og PSUer til ingen nytte.

 

Specs som trengs:

AOpen AX63 Pro m/nyeste BIOS

Pentium 3 550 MHz

384 MB PC100 CL2 SDRAM

nVidia RIVA TNT2 M64

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her med akkurat samme problem, men jeg har akkurat satt sammen en ny PC! Veldi kjipt.. Trykker på power knappen, men skjermen kommer ikke på, HD lampa lyser ikke, kan heller ikke høre at HD starter. CDROM står bare å lyser. Har prøvd å bytte PSU og skjermkort, men er ikke noe forskjell. både CPU og HK er nytt.

Lenke til kommentar

jeg har hatt samme problem selv, og da var problemet at RAM-brikka ikke fungerte i den sloten jeg satt den i, jeg skifta fra slot1 til slot3, og da fungerte den som vanlig... (endte forresten med at jeg sendte inn hovedkortet og fikk tilsendt et nytt fordi jeg skulle ha flere rambrikker etterhvert...)

 

hadde asus a7n8x-deluxe, og twinmos ram, hvilket ikke er en god kombinasjon forøvrig. (funker ikke så ofte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...