Snilleville Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvilke bør jeg vurdere? Er ikke typen som studerer bruksanvisninger, så funksjonene teller mye mindre enn design, brukervennlighet og bildekvalitet. Har sett på canon ixux 500 og pentax optio s1. Duger disse? Og er det eventuellt andre jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jepps, ta en titt på Sony P100 og Sony W1, har nettop skrevet inn en tråd under som du finner urlene til testene av disse. Ut i fra det jeg kunne se så var de hakket vassere enn IXUS 500. Lenke til kommentar
Snilleville Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 OK, skal ta en titt på de:) Og vil også legge til at jeg mente optio s4i! Lenke til kommentar
Snilleville Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Ingen som har erfaring med pentax-kameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Pentax kameraet er veldig likt Casio Exilim Z4, men har enkelte forbedringer og er bedre på enkelte punkter. Ixus 500 er det kameraet som til nå har best bildekvalitet i sin klasse, så det bør du vurdere seriøst om bildekvalitet er viktigst. De nye Sony kameraene har jeg ikke prøvd, men det foreligger for lite tester til å se om de er noe bedre på bildekvalitet. Om de er bedre, så kan det ikke være mye... og så bra som Ixus 500 er så trenger man ikke noe bedre. Men ta deg tid, sjekk tester, men ikke tro blindt på dem. Se om de legger vekt på det samme som deg, og sammenlign flere tester så du får flere synspunkter. Sammenlign også testbilder, om du har muligheten, men husk at på såpass like kamera, så har fotografen utrolig mye å si... en god fotograf kan få bedre bilder på ett dårlig kamera, enn en dårlig fotograf kan få på ett bra kamera. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Sony V-1. Settt det til laveste pris på norske pålitelige sider til ca. 5200. På sony.com koster det ca. tilsvarende 3600-3800 NOK. Så du kan jo bestille fra www.bhphotovideo.com. Så at de hadde lagt med en original 256 mb sony ms pro med sa 500 kr i prisforskjell mener jeg. Men frakten kommer jo og den avgiften. Men hvis du kjenner noen som skal til usa eller den billige butikken på en av de spanske øyene (husker ikke hvilken men hvis du søker på v-1 og kjøp i utlandet her i forumet finner du kanskje tråden jeg leste om kjøp der). Kjenner du noen som ofte skal til usa, gjerne Ny som er der hvor bhphotovideo har hovedbutikk som skal ha sinnsykt stort utvalg på en stor bygning, vill ejeg spurt dem om å kjøpe. Hvorfor v 1 istedenfor w 1? w-1 er en slags rimeligere utgave av v1 når det gjelder kvalifikasjoner. V-1 har utrolig mye bra tilbegør, bl.a tele og vidvikel-konverter og mye mer. Men det største forskjeller jeg vet om er at v1 har 4x zoom mens w1 har standardzoomen på 3x zoom. Jeg vet også at v-1 skal ha utrolig god bildekvalitet og være utrolig raskt, Et bra kamera hvis du vil ha et veldig godt kamera uten å kjøpe d-speilrefleks som du er avhengig av å ha objektivere og bruke litt mer plass på. V-1 er ikke så stort. En forvokst utgave av ixus 300 på en måte. Men det gjør ikke noe siden kvalifikasjonene og mulighetene på kameraet er så bra. Designen og optikken er ohså utrolig bra. Car Zeiiz som sony bruker på de litt dyrere kameraene en 3000 kr-klasse. Jeg venter på v-1 skal synke i pris eller hat jeg for noen til å kjøpe det billig i utlandet. Men jeg er også litt fristet til å vente på neste generasjons v-1. Lykke til. Ifølge min smak er det sony og canon som gjelder på digitalkamera fronten både når det gjelder kompakt og d-slr-kamera. Ikke det at jeg syns nikon og alt det er dårlig. Er bare min smak. Akkurat som jeg liker rock og misliker trance og house og det der opplegget. Lykke til. Håper jeg får deg til å vurdere v-1. Du kan også stille på blender og lukkertid på det. Men jeg vil absolutt anbefale w- eller p-100 hvis du er på utkikk etter litt billigere, mindre i størrelse, men jeg tror da dette vil gå ut antall manuelle kvalifikasjoner. Uansett: "lykke til"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå