jonaswe Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan får jeg redigert film tilbake på skjermen? jeg kjører adobe premiere 6.0 jeg har prøvd å ta "export to tape" men da blir skjermen svart, hvis jeg trykker en knapp kommer den tilbake i windows hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har kamraet ditt muligheten til å gjøre dette da, altså har det noe inngang? Vet at det er mange som ikke har det Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 jajaja selfølgelig har jeg DV cam, er ikke helt blåst heller da. firewire og redigerings kort! men lurer på hva camen skal stå på: Play , A, M ? når jeg skal eksporte til det Lenke til kommentar
EJN Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvis kameraet ditt HAR DV-Inn så skal det stå på VCR-modus. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 jajaja selfølgelig har jeg DV cam, er ikke helt blåst heller da. firewire og redigerings kort! men lurer på hva camen skal stå på: Play , A, M ? når jeg skal eksporte til det Det Zyrex_ lurte på var om du har dv-inn på DV kameraet ditt. Ikke alle dv kamera har dv-inn. Har det ikke det, kan det ofte løses ved å kjøpe en såkalt widget som oppgraderer kameraet ditt til å klare dv-inn. Hvis du har det, må kameraet stå i VCR/play modus. Tviler foresten på at du har dv cam da det er ett profesjonelt format. Du har nok kun mini-dv kamera. Og en ting til... vær litt forsiktig med hvordan du svarer de som prøver å hjelpe deg. Å svare frekt tilbake til de som faktisk prøver å hjelpe deg er ingen lur idé. Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) hehe var ikke frekt ment, men jeg skjønner hva du mener trur jeg har mini dv også, ekke så flink type cam osv. men jeg vet at min cam har DV inn/out men vet du hvordan man eksporter ? bruker adobe premiere 6.0.. Endret 12. mai 2004 av jonaswe Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kjører Premiere Pro, men sjekk om du har "File">"Export">"To tape". Lykke til! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Bruker selv Adobe Premiere 6.0, men på ett Pinnacle system. Med det systemet fulgte det med ett greit lite program som bl.a. gir meg beskjed om filmen må rendres og så videre. Trykker jeg på pilen i hjørnet i det programmet, og velger settings, kan jeg velge dv som output. Men hvis du ikke har Pinnacle redigeringskort, har du sannsynligvis ikke dette programmet. Husker ikke helt hvordan man eksporterer til tape, for jeg sitter på jobb akkurat nå. Men tror det er som Dykkern sier. File -> Export -> to tape, eventuelt file -> make movie -> export to tape. Men mulig du må inn i noen preferences og velge dv som output hvis du ikke har dette Pinnacle programmet. Ellers så skal skjermen bli svart, og det kan ta litt tid før avspilling og opptak starter, men har du ventet ett minutt og det ikke er noen reaksjon noe sted, så er det noe galt. Mener også at du skal få opp ett lite vindu etter at skjermen er blitt svart, der du kan velge tidskode for start av opptak. Her må du ihvertfall velge noe "activate recording deck" eller noe sånt. Sjekk at : -firewire er koblet godt til både kamera og PC. -At kameraet var koblet til og slått på i VCR/Play modus allerede når du startet datamaskinen (ja, det kan hende datamaskinen ikke gjenkjenner kameraet hvis det slås på etter maskinen er slått på). -Kameraet står i vcr/play modus. -At det står kassett i kameraet og at den ikke er skrivebeskyttet (rec inhibit). -Sjekk alle preferences og options, og sjekk at alt som har med dv og output er aktivt. -Prøv med en annen firewire kabel... kan være noe galt med den du har. -Prøv med ett annet kamera hvis mulig. -Prøv fra en annen datamaskin hvis mulig. Ellers kan du kanskje ringe Adobe support? Skal vel stå i brukerhåndboka eller i hjelp funksjonen, men har aldri hatt behov for det så vet ikke hvordan det fungerer. De har sikkert en supportside på internett der du kan skrive spørsmål via mail eller sjekke diverse FAQ. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det Zyrex_ lurte på var om du har dv-inn på DV kameraet ditt. Jepp. Vet jeg formulerte meg veldig dårlig. Klarte bare ikke komme på hva det het Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) takk takk har pinnacle redigerings kort, fikk det nå nylig men hakke rukket å instellere pinnacle. tusen takk for tipsa. dette blir en lang natt -- 30min senere la jeg in dette: digg! fikk til alt nå takk for hjelpen! men en ting til, når jeg skal eksporte til pc'en min, jeg skal ta file -> export timeline -> movie hvis dette er rett måte, lurer jeg på hvorfor fila blir over 1gig.....hvilke innstilninger må jeg endre på ? Endret 12. mai 2004 av jonaswe Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) hvis dette er rett måte, lurer jeg på hvorfor fila blir over 1gig.....hvilke innstilninger må jeg endre på ? Det skyldes vel ganske enkelt at filmen din er på minst fem minutter, siden 1 times DV tilsvarer ca. 12 gigabyte. Endret 13. mai 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 hvis dette er rett måte, lurer jeg på hvorfor fila blir over 1gig.....hvilke innstilninger må jeg endre på ? Du kan velge å komprimere den, hvis du velger "Settings" i den boksen der du skal skrive inn filnavn. Hvis du har divx codec installert, kan du lagre den som divx, men det krever litt fikling med innstillinger for å få den størrelsen du vil ha, og samtidig grei nok kvalitet. Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 hvis dette er rett måte, lurer jeg på hvorfor fila blir over 1gig.....hvilke innstilninger må jeg endre på ? Det skyldes vel ganske enkelt at filmen din er på minst fem minutter, siden 1 times DV tilsvarer ca. 12 gigabyte. ja, men hvordan får jeg den mindre ? blir den så stor uansett? må jeg bruke video converter ? for å få den ned på levelig størrelse ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå