Gå til innhold

Dreamweaver hjelp

Anbefalte innlegg

Ok,nå er det like før jeg gir opp...

jeg har nå laget en hjemmeside i Dreamweaver, men noen av linkene mellom sidene funker ikke!... :devil:

Noen funker helt fint, men så kommer jeg f.eks til gjestebok, og skal klikke tilbake igjen til velkommen, så går ikke det.... :roll:

Noen som vet hva dette kan komme av?

Jeg har nå slettet og lagt inn linkene igjen, men det nytter ikke...

Legger ved linken til sia mi, så kanskje dere skjønner letter hva jeg mener!

på forhånd takk! :yes:

Hjemmesiden min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du lager en side og skal vise frem bilder må du jo ikke bruke de store bildene som små bilder..

du må lage et lite resize de (omforme de til den størrelsen du ønsker å vise de i ) så bruker du det lille bildet du laget til å linke til det store bildet som er i full størrelse..

ellers vil jo den besøkende måtte laste ned alle de støre bildene på en gang, eks kjendissiden din.. der var det Alt+F4 med en gang.. om du trenger et gratis program til å resize finner du sikkert noe her

Lenke til kommentar

du sier at noen av linkene ikke virker...

hva med å starte på nytt av med f.eks. indexen....du fikser alt med indexen, slik at alle linkene linker dit de skal, så lagrer du den som index. Så sletter du bare innholdet i indexen, og legger til for eksempel til info om ditten og datten, ( samma hva ), men da vet du at linkene funker, og så lagrer du bare den som info.htm, eller hva du måtte finne på. Men husk, IKKE SLETT OVER INDEXEN, FOR DA ER ALT FORGJEVES...

bare en ide..

Lenke til kommentar
Er vel noe feil med flash-menyen da. Vanskelig å finne feil i den uten å kunne se nærmere på koden ;)

Og forresten; flash på en sånn side er _fullstendig_ unødvendig.

Ja, det er vel unødvendig, men jeg synes det var litt stilig med de stjernene.... :yes:

Men hvorfor funker noen av de da, og ikke de andre....?

når du lager en side og skal vise frem bilder må du jo ikke bruke de store bildene som små bilder..

du må lage et lite resize de (omforme de til den størrelsen du ønsker å vise de i ) så bruker du det lille bildet du laget til å linke til det store bildet som er i full størrelse..

ellers vil jo den besøkende måtte laste ned alle de støre bildene på en gang, eks kjendissiden din.. der var det Alt+F4 med en gang.. om du trenger et gratis program til å resize finner du sikkert noe her

takker for tipset, jeg har prøvd å få til sånn små bilder som ikke bruker evighet på å få lastet ned bildene...Men jeg er ganske nybegynner på det her, men takk for hjelpen, skal se på den linken. :yes:

du sier at noen av linkene ikke virker...

hva med å starte på nytt av med f.eks. indexen....du fikser alt med indexen, slik at alle linkene linker dit de skal, så lagrer du den som index. Så sletter du bare innholdet i indexen, og legger til for eksempel til info om ditten og datten, ( samma hva ), men da vet du at linkene funker, og så lagrer du bare den som info.htm, eller hva du måtte finne på. Men husk, IKKE SLETT OVER INDEXEN, FOR DA ER ALT FORGJEVES...

Hva mente du nå...Dette var litt gresk for meg... :blush:

Det jeg har gjort er å ta side for side, link for link og slettet linkene, lagret, og så satt inn linkene på de knappene igjen, for så å lagre det igjen...

Men takk for hjelpen :)

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Det er gresk for alle, for han formulerte seg dårlig ;)

Når du har fått lenkene til å fungere på én side, kopierer du kilden inn i de andre sidene ;)

Eh...jeg skjønner ikke helt jeg... :blush: Kildene...dvs kodene? Men hvordan vet jeg hva jeg skal kopiere over...? Hva gjør jeg...? Noen som har en "steg-for steg" bruksanvisning....? :p:blush:

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for hjelpen! Nå funker det!!! :thumbs::laugh:

Nå må jeg bare klare å få gjort bildene mindre, så de ikke bruker så lang tid på å åpne siden...Noen som har forslag/anbefalinger til noen programmer? Fant ett, men der blir det sånn gjennomsiktig logo fra det programmet øverst i hjørnet på bildet... :nei:

Igjen, takk!

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal resize et bilde i PS, hva gjør jeg da...? noen som vil gi meg en liten "steg for steg" bruksanvisning? :p:roll:

QUOTE (CarinaE @ 13/05/2004 : 21:34)

QUOTE (Loomy @ 13/05/2004 : 17:08)

Photoshop er kongen på haugen til bilderedigering - men til en resize eller to er kanskje The Gimp like bra (prisen på kr. 0,- er heller ikke å forakte) 

Kan man laste det ned, evt hvor.....?

Her

Noen som får åpnet den her The Gimp?

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Image -> Image Size... Ikke noe vanskeligere enn det ;)

Det blir jo like stort..... :dontgetit: Blir jo lite i PS, men ikke når jeg skal bruke det...

Jeg er ikke særlig god på dette programmet...bare for å ha sagt det.... :p

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...