terjel Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har kjøpt en brukt PC, skjermkortet som sitter på er et "Nvida Geforce3 skjermkort med 64MB minne" noen som har kjennskap til dette? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Dette er et ganske gammelt skjermkort. Hvis du oppgir spesifikasjonene på resten av pc'en og oppgir hva du skal bruke den til kan vi vurdere om du tenger et nytt.... Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 p4 2.0 ghz, 160 hd, 512 mb sdram....skal brukes til noe spilling, noe bilderedigering og noe surfing Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 du greier ikke å har max detaljer på det, og jeg tviler på at du greier å kjøre far cry osv. det kortet er rimelig gammelt.. men hvis du ikke er så veldig kresen på pen grafikk i spill, så går det sikkert fint å bruke det (???) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Da kan jeg andbefale og kjøpe et 9600 kort fra ATI. Se på komplett.no Hvor mye penger kan du tenke deg å bruke på et eventuelt nytt kort? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 geforce 3 var et kjempekort da det kom, men det er ganske slapt nå dog jeg har sett at det kjørte nfs underground uten problemer i 1024*768 med max detaljer, og resten av pc'en var en xp2100+ med 512 ram, og det erke så bra det heller var jeg deg så hadde jeg testa det litt ut først å sett åssen det funka for deg, og hvis du synes det går for tregt, så kan du jo bare høre med oss igjen om hva du bør bytte ut Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 er usikker på behovet, jeg er ganske lite avansert når det gjelder spill og grafikk. Det viktigste er at det ikke "henger" eller at maskinen har problemer med å takle mange bilder oppe samtidig f.eks ved behandling av bilder fra digitalkamera Lenke til kommentar
jokki Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nah, hadde heller satset på et 9800 pro til omlag 1800 kr.Er vel ett av de kortene på markede i dag som gir mest for pengene. Tror nok du klarer deg en stund til med kortet ditt hvis du ikke er så veldig kresen på det grafiske. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 9800pro er et bra valg ja, og hvis du hiver inn 512 ram til (hvis det er plass) så tenker jeg du merker det ganske bra, sd ram er jo ikke så dyrt, du finner sikkert noe liggende på en butikk eller på qxl til en billig penge Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville vurdert nytt skjermkort ja..... Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 jah.. det høres ut som du kan få litt "nytelse" av det kortet. men ikke har så KJEMPE høye forhåpninger om hvor bra det er. du får no prøve. for å få tak i skjermkort som er bedre enn g3, så trenger du ikke å bla opp så mange hundrelapper (7-800kr) lykke til Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 du kan jo kjøpe mitt gainward GS ti4800se for 700,- plus frakt sef. alt følger med, og jeg har montert på en bedre kjøler og ramsinks kan overklokkes greit til ca 320/690, går orginalt på 275/550 pm meg dersom du er interessert Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 ok, takk for tips...funksjonaliteten er viktigere enn kvaliteten for å si det sånn. At det går ok raskt å jobbe med bilder, samt ha mange bilder oppe samtidig, er desidert viktigst. Hva anngår å innstallere 512 Mb ram til, som Spirre anbefalte, er det fullt mulig ettersom jeg har 2 porter ledig....men tidligere på dette forumet ble jeg rådet til at det ikke var noen poeng med mere ram ettersom Sdram'et var såpass treigt i utgangspunktet...??? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hm... i denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2165324 sier du at du skal selge hele pc'en.. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 hehe...ja, jeg vurderer alle løsninger.Er litt skuffet over endel ting, så vurderte å selge, men heller nå mere mot oppgradering. Takk for at du passer på Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Mente ikke å være snokete, ble bare litt forvirra over hva du egentlig trengte hjelp til. Uansett, lykke til hva du nå velger å gjøre, selge oppgradere etc. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 For all del, dette forumet har hjulpet meg så mye de siste dagene at jeg ikke vet hva jeg skulle ha gjort foruten. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå