Gå til innhold

[Løst]Tilgang på Documents and Settings

Anbefalte innlegg

Hei hei, folkens! :)

Forleden dag hadde jeg store problemer med windows... Det nektet å boote skikkelig etter jeg fjernet Linux.

Allefall, jeg har bestemt meg for å formatere hele disken! :p

Problemet er dette:

Jeg setter disken i en annen PC for å redde filene. Alt går bra, helt til jeg skal hente Mine Dokumenter OSV. DA går alt galt.

Jeg har IKKE TILGANG! :p

Jeg var egentlig klar over problemet, men er det _ingen_ måte å gå rundt denne sperren? Er det noen slags decryptingsprogram eller noe slikt? Jeg har jo passordet til profilen ...

Jeg kan forsikre dere om at det _ikke_ dreier seg om noe "ulovelig" tullball... Det er bare jeg som vil ha ut musikk/bilder/dokumenter fra disken.... :cry::cry:

All hjelp motas med takk! :)

-Knut Erik

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ta over eierskapet på filene, bruk søkefunksjonen til venstre, så finner du svar.

Dette har vært oppe mange ganger før

Ok, da får jeg bare beklage :blush:

Saken er at jeg har lest litt rundt... Men jeg ender alltid opp med at jeg må gjøre dette.

Sitat fra ronnyaa (sammentreff :D) i denne tråden

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ha tak i), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang  :yes:

MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det

Ok, jeg er logget inn som administrator, men det står ikke noe "security" på egenskaper for mappen... Hva er det jeg gjør feil?

Er _svært_ taknemlig for hjelp på dette.. :)

Lenke til kommentar

Du bruker sikkert enkel fildeling. Prøv derfor å fjerne haken ved "Use simple file sharing (Recommended)" i Tools -> Folder Options -> View og under "Advance settings".

Nå skulle "Security" slippen dukke opp i egenskaper-vinduet.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...