Insomniac Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Skal ha best mulig bilde og DD 5.1 lyd. Har lest et eller annet sted at en type monster cable var bedre enn den originale advanced kabelen. DD 5.1 går vel på optisk kabel. Hvilken overgang må jeg kjøpe der? Hvilke kabler bør jeg kjøpe til xbox? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kjøpte MonsterCable til PS2`en.. Komponentkabel til bildet, og optisk til lyd. En bra invistering! Spesiellt bildet ble bra! Men de var litt dyr. Tror veil. pris var 1200+700. Håper jeg kan bruke samme kabler når PS3 kommer... Komplett har vel Monster Cable... Ellers kan du sjekke med Interconnect for å finne nærmeste forhandler. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Der (Komplett) har de bare en S-Video kabel med to lydplugger til. Er det det beste? Forstått det slik at jeg bør ha komposittkabel og optisk lydutgang. Komponentkabel, hvor kobles det til hen? Er det bedre enn både SCART, S-Video og RGB? Har Creative DDTS-100 dekoder til Megaworks 550 5.1 anlegg - optisk inngang. TV: Panasonic 32" 100Hz Quintrix Model no. : TX-32DK20F Endret 12. mai 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
redflame Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 denne skal du ha, orginal fra xbox , the best there is , jeg liker den ivhertfall nb det følger ikke med optisk kabel den er du nødt til å kjøpe i tilegg http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...&limit=&selger= Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Er den best fordi du vet det eller fordi du har prøvd den og liker den ? Har litt vanskelig for å tro at kabler til fire-fem ganger prisen blir slått av denne Lenke til kommentar
redflame Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Trodde du spurte om rgb kabel med opptisk utgang, men det er tydlighvis den opptiske kablen du lurer på. Det er en kjensgjerning at monster cable har veldige gode kabler , men det har ikke noe å si så lenge du ikke sitter med siste modell av feks harmon kardon reciver til 25 000 og plasma tv til 30 000. Men som sagt vilken type opptisk kabel du velger er opp til deg, men rgb med opptisk utgang det er ett fett hvem du tar, men jeg anbefaller ms sin http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...&limit=&selger= Siste tommel fing regel er totalsummen av høytaller kablene dine skal være 8-10% av total prisen på reciver,dvd spiller, sub. betale mer for kabler er bare tull. har du feks annlegg til 10 000 så skal du bruke 800-1000 på kabler. Skjønner?? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Skal sies at jeg kjøpte mine kabler til et middels stort surrondanlegg i prisklassen 40-50.000.- + TV. Hvis det er samme typen utganger på XBox som på PS2, så kjøper du deg bare en ok optisk kabel til lyden, og en ok kabel med RGB Scart eller S-Video til bildet. Blir nok kanskje litt overkill med monstercable som koster såpass mye... Denne funker sikkert helt OK, men du må ha optisk kabel i tillegg for å få 5.1 lyd... (om jeg ikke tar helt feil er det Mad Catz som lager den der...) Var kanskje den redflame siktet til... Forøvrig mener jeg at man gjerne kan legge opptil 20% av kjøpesummen i kabler... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Men tven min. Kan den utnytte bedre kabler? (se modellbetegnelse oppe) ser ut som den har s video og scart. tar jeg feil? Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den orginale super dingsen har ikke s-video. Måtte kjøpe en sånn 3. parts dings Mad katz advanced kit tror jeg den heter. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den orginale super dingsen har ikke s-video. Måtte kjøpe en sånn 3. parts dingsMad katz advanced kit tror jeg den heter. Mad Catz Advanced som det er linket til lengre opp på siden er en Scart tilkopling som gir RGB signaler til tven. Insomniac: Hvis du sjekker i menyene på tven vil du sikkert finne ut om tv`en tar RGB. Det tror jeg 90 % sikkert at den gjør...! Og jeg tror du vil se forskjell også. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva med denne? http://www.play.com/play247.asp?page=title...OX&title=111950 Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva med denne? http://www.play.com/play247.asp?page=title...OX&title=111950 Funker sikkert ok det der... Hadde jo de fleste tilkoplinger man trenger... Men til en slik pris kan man jo ikke vente seg det store kvalitetsløftet... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Aasgaard dessverre: "PAL: Will play on UK XBOX only" Er ikke komponentkabel bedre enn RGB? Og hvordan sjekker jeg om jeg har støtte for det? Er RGB via scart bedre enn S-Video? Optisk lydkabel - her er det vel bare å kjøpe på biltema, eller den billigste man finner, siden signalene er digitale og dermed identiske uansett kabel. Ingen støy som på analoge. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Aasgaard dessverre: "PAL: Will play on UK XBOX only" Er ikke komponentkabel bedre enn RGB? Og hvordan sjekker jeg om jeg har støtte for det? Er RGB via scart bedre enn S-Video? Optisk lydkabel - her er det vel bare å kjøpe på biltema, eller den billigste man finner, siden signalene er digitale og dermed identiske uansett kabel. Ingen støy som på analoge. Nå har vi nå samme type xbox her på berget som i stor-brittania (PAL). Bare noen få 100Hz tv'er + projektorter og enkelte plasmaer har komponent innganger. RGB er bedre enn s-video, men dette kan avhenge av tv'n. Hvis du ikke har ett surround anlegg i +50000 kr. klassen vil du ikke merke forskjell på optiske kabler. Bruker selv advanced AV kabelen til Microsoft + optisk kabel og klager ikke på hverken lyd eller bilde. Endret 13. mai 2004 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Det står at den har både Svideo og RGB. Er det en valgmulighet eller hva? Og er det store kvalitetsforskjeller på RGB kabler? Er den kabelen den samme som den som er linket til oppe? (Mad Catz Advanced). Enkelt og greit: Jeg vil ha en god xbox kabel som gir kickass bilde og har optisk utgang for lyd, hva tar jeg. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Aasgaard dessverre: "PAL: Will play on UK XBOX only" Er ikke komponentkabel bedre enn RGB? Og hvordan sjekker jeg om jeg har støtte for det? Er RGB via scart bedre enn S-Video? Optisk lydkabel - her er det vel bare å kjøpe på biltema, eller den billigste man finner, siden signalene er digitale og dermed identiske uansett kabel. Ingen støy som på analoge. komponentkabel kan væe're litt bedre enn RGB. S-video er også bra... Styr bare unne kompositt-signaler...! Optisk kabel fra biltema funker sikkert bra nok. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hva er forskjellen på S-Video og RGB kvalitetsmessig? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Laaang historie......men RGB er bedre. http://www.vidgames.com/ps/hints/svideo.html Endret 13. mai 2004 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva er forskjellen på S-Video og RGB kvalitetsmessig? RGB er vel litt bedre enn s-video, men tror neppe du vil merke no forskjell... Gå for en av disse to. Komponent er bare for TV`er og projektører med denne typen inngang. Er ikke så veldig vanlig på vanlige TV`er. Og kompositt er det dårligste som du må holde deg unna. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Aasgaard dessverre: "PAL: Will play on UK XBOX only" Som tidligere sagt passer denne til våre konsoller. Det er PAL vi bruker her også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå