Gå til innhold

Overclocke Lydkort, Nettverkskort...?

Anbefalte innlegg

Kan man overclocke nettverks kort eller lykort. Foreksempel få et nettverk til å yte 110Mbit. Eller få bedre Lyd på lydkortet.

Er det i det hele tatt noe annet enn CPU, Skjermkort, RAM som kan overclockes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første guide på Overklokking.no

-----------------------------------

Prosjekt: Overklokking av skjerm

1. Slå av Strømmen for å unngå skader på skjermen

2. Fjern den unødvendige plasten rund skjermen, for da får du bedrere kjøling

3. Plansliping Det lønner seg å planslipe skjermen, det vil si at sliper glasset foran på skjermen. Det vil føre til et mye klarere bilde

4. Her kommer det magiske trixet for å få en 17" til å bli en 19" Det du gjør er å stille "brigthnesn" og "contrasten" til minum. Å så slår du på skjermen å stiller begge 2 opp til max på 0,5 sek. Det vil da føre til at skjermen "vokser" 0,1 mm Så viss du du vill ha en stor skjerm så er bare å gjøre det et par 100 ganger...

Så lykke til med "overklokking" av skjerm

/Cyrus

Lenke til kommentar

Jeg får være litt seriøs jeg da.

Nei, overklokking av nettverket har ingenting for seg. Hvis du skulle få til å sende på 110Mbit ut så er det ingen som kunne mottatt det. Alle switcher, routere og andre nettverkskort fungerer på 100Mbit etter som dette er standarden.

En annen ting er at det ikke hadde økt hastigheten på data ut hvis du hadde prøvd å overklokke nettverkskortet over PCI porten. Nettverkskort har en egen krystallklokke som skaper sin egen, stabile frekvens. Det er denne som brukes til å styre datahastigheten.

Lenke til kommentar

Overklokking av skjermen høres fett ut! Har alltid ønsket en 19". Tror ikke jeg gidder å planslipe. Har plansliping veldig mye og si??

Fortell meg hvordan du overklokket høytalerene!

Og overklokke musen går faktisk. Du kan øke hastigheten musen sender signaler til PC-en. PS/2 porten har en maximum hastighet, men har du en USB mus kan du faktisk få den til å gå fortere (eller ed mykere bevegelser).

Men uansett, dere må innrømme at det hadde vært fett med en schvæær hsf på nettverkskort og lydkort og kunne skryte av at man har overklokket det på neste lan. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...