nico Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Kan man overclocke nettverks kort eller lykort. Foreksempel få et nettverk til å yte 110Mbit. Eller få bedre Lyd på lydkortet. Er det i det hele tatt noe annet enn CPU, Skjermkort, RAM som kan overclockes? Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Du kan overklokke skjermen, musa og høytalerne dine. Jeg har klokket skjermen min fra 17" til 19", funker fett! Lenke til kommentar
Cool Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Du kan klokke brenneren også. Hvord kan man klokke skjermen? Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Min første guide på Overklokking.no ----------------------------------- Prosjekt: Overklokking av skjerm 1. Slå av Strømmen for å unngå skader på skjermen 2. Fjern den unødvendige plasten rund skjermen, for da får du bedrere kjøling 3. Plansliping Det lønner seg å planslipe skjermen, det vil si at sliper glasset foran på skjermen. Det vil føre til et mye klarere bilde 4. Her kommer det magiske trixet for å få en 17" til å bli en 19" Det du gjør er å stille "brigthnesn" og "contrasten" til minum. Å så slår du på skjermen å stiller begge 2 opp til max på 0,5 sek. Det vil da føre til at skjermen "vokser" 0,1 mm Så viss du du vill ha en stor skjerm så er bare å gjøre det et par 100 ganger... Så lykke til med "overklokking" av skjerm /Cyrus Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 jeg har klokka skjermen :razz: 85Hz@100Hz jeg lagde ny driver i powerstrip Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg får være litt seriøs jeg da. Nei, overklokking av nettverket har ingenting for seg. Hvis du skulle få til å sende på 110Mbit ut så er det ingen som kunne mottatt det. Alle switcher, routere og andre nettverkskort fungerer på 100Mbit etter som dette er standarden. En annen ting er at det ikke hadde økt hastigheten på data ut hvis du hadde prøvd å overklokke nettverkskortet over PCI porten. Nettverkskort har en egen krystallklokke som skaper sin egen, stabile frekvens. Det er denne som brukes til å styre datahastigheten. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hiver meg på her med et aldri så lite spørsmål.. Switchen min står at den kan operere på 10/20/100/200 Mbit. Trenger jeg da et 1000Mbit kort for å utnytte de 200 Mbitene? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Nei. 200 Mbit er når man kjører trunking over to 100Mbit linjer. Brukes gjerne mellom servere og backbone samt mellom to switcher med mye trafikk. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 er det ikke full duplex det heter? dvs 100Mbit hver vei samtidig? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hvordan skal man forklare den da. Flere linjer brukt som en er vel den enkleste måten å forklare det på. To eller flere 100Mbit linjer koples sammen i switchen til en virtuel linje. Med dette vinner du båndbredde. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Full duplex er noe helt annet. Dvs. at du kan sende og motta samtidig. Det får du til på 100Mbit også. Lenke til kommentar
nico Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Overklokking av skjermen høres fett ut! Har alltid ønsket en 19". Tror ikke jeg gidder å planslipe. Har plansliping veldig mye og si?? Fortell meg hvordan du overklokket høytalerene! Og overklokke musen går faktisk. Du kan øke hastigheten musen sender signaler til PC-en. PS/2 porten har en maximum hastighet, men har du en USB mus kan du faktisk få den til å gå fortere (eller ed mykere bevegelser). Men uansett, dere må innrømme at det hadde vært fett med en schvæær hsf på nettverkskort og lydkort og kunne skryte av at man har overklokket det på neste lan. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå