Murty Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Haha han kan mindre om data enn de folkene på elkjøp (bergen) De mente at 9200Pro var et av de beste kortete du kunne få. Og at FSB ikke har noe betydning for kraften, men at det var som gir, og det var mer økonomisk å kjøre i høyere gir siden det blir mindre strøm forbruk. HEHe han valgte den feile nørden å kødde med, ga han en leksjon i hele P4 arkitekturen ned til den minste pipe linen, + A64 arkitekturen når jeg først var i gang. Haha han tilkalte vakten til slutt Stakkars selger Tenk hvis du jobbet på elkjøp og måtte stå og høre på en leksjon om avansert støvsuging.... huff.. har vært borte i sånne selgere på elkjøp jeg også.. som kommer med informasjon om ting og tang som overhodet ikke stemmer.. Når jeg motsier dem.. så sier de bare.. javel.. hmm.. jeg har en annen erfaring om det produktet.. eller jasså? sier du det? det visste jeg ikke.. hhee.. ganske moro Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Pc-pro er et lattelig blad.. Er ikke så mye tester og slikt med heller Sats heller på hjemme-pc, er mye bedre Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Synes Pc pro er bra jeg. Har aldri sett noen store feil. Men foretrekker svenske Pc for alle Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Tja, jeg abonnerer ikke på pcpro men til alle dere "pro" folk her. Er det noen som kan svare meg hva man skal med mer ledig minne? I mine øyne, ikke en j.... dr... Så jeg vil tro det er et noenlunde godt svar. OS'et bør bruke så mye av minnet som mulig, siden det er mye raskere enn virtuelt minne f.eks. Jeg har satt opp win XP til å loade system files opp i RAM ved oppstart, som forbedrer windows ytelsen til en viss grad. Endret 15. mai 2004 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Haha han kan mindre om data enn de folkene på elkjøp (bergen) De mente at 9200Pro var et av de beste kortete du kunne få. Og at FSB ikke har noe betydning for kraften, men at det var som gir, og det var mer økonomisk å kjøre i høyere gir siden det blir mindre strøm forbruk. HEHe han valgte den feile nørden å kødde med, ga han en leksjon i hele P4 arkitekturen ned til den minste pipe linen, + A64 arkitekturen når jeg først var i gang. Haha han tilkalte vakten til slutt Stakkars selger Tenk hvis du jobbet på elkjøp og måtte stå og høre på en leksjon om avansert støvsuging.... Vel jeg syntes han fortjente det, hvis du ikke kan noe om produktet så snakker du bare mye om det lille du kan, og ikke begynner å snakke dritt. Han sa så mye tull at jeg holdt på å le meg til døde. eks at 128MB (PC2100) minne funker fint, og du trengte ikke mer enn det til noen ting, vel dette var for 6 måneder siden før Far Cry, men alike vel. Han prøvde å selge meg en dritt maskin når jeg spurte om de hadde DVD RW -. Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Haha han kan mindre om data enn de folkene på elkjøp (bergen) De mente at 9200Pro var et av de beste kortete du kunne få. Og at FSB ikke har noe betydning for kraften, men at det var som gir, og det var mer økonomisk å kjøre i høyere gir siden det blir mindre strøm forbruk. HEHe han valgte den feile nørden å kødde med, ga han en leksjon i hele P4 arkitekturen ned til den minste pipe linen, + A64 arkitekturen når jeg først var i gang. Haha han tilkalte vakten til slutt Fin måte å drite seg selv ut på. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg holdt 3 PC mgaziner, men holder nå kun PcPro. Jeg syntes det ga mening det han skrev, selv om det ble brukt humor. Hva pokker skal man med dyrt minne som maskinen ikke bruker? Jo, man kan like godt henge det opp på veggen. Ellers reagerte jeg også på Geforce 9800 osv., men korrekturleseren har sikkert ikke HW peil. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Haha, lattis @ den mannen og elkjøp. Lenke til kommentar
madda Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 En jeg kjenner gikk inn på en EL-kjøp butikk og spurte etter en pose med dpi. Etter at de hadde letet på lageret måtte de beklage og si at de ikke hadde det inne. (dpi=Dots per Inch og brukes i sammenheng med bildeoppløsning) thihi Jeg snakket selv med en el-kjøp fyr som sa at en Creative NX 30gig mp3-spiller ikke hadde noen bevegelige elektroniske deler og mente derfor at den hadde 50-70 timers spilletid. alle som kan lese visste jo at det sto 10-12 timers spilletid og harddisk basert på pakningen. og hvis ikke jeg er helt lost in cyberspace så er en harddisk en skive som sviver rundt. omg plz ikke kjøp annet enn hvitevarer og kanskje en barbermaskin i disse butikkene hva? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Synes Pc Pro er et veldig godt blad jeg! Betydelig mye bedere enn "Hjemme Pc" og "Komputer for Alle". Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hva trenger vi blad til? Vi har jo hw.no! Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hva trenger vi blad til? Vi har jo hw.no! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Synes Pc Pro er et veldig godt blad jeg!Betydelig mye bedere enn "Hjemme Pc" og "Komputer for Alle". "Hjemme Pc" og "Pc-Pro" er vel egentlig samme greia, bare at det er litt mer avanserte ting i Pc Pro. Jeg syns egentlig også at det er et ok blad, men helt pro er det nå likevel ikke. Syns personlig at de fleste artikklene her på hardware.no er mer proffe enn de som blir trykket i Pc-pro, og har ikke noe behov for å kjøpe slike blader lengre. Forresten, har ikke hardware.no og dette bladet et visst samarbeid? mener å ha lest tester og artikler som er skrive av folk i Hw.no redaksjonen i pc-pro... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Synes Pc Pro er et veldig godt blad jeg!Betydelig mye bedere enn "Hjemme Pc" og "Komputer for Alle". "Hjemme Pc" og "Pc-Pro" er vel egentlig samme greia, bare at det er litt mer avanserte ting i Pc Pro. Jeg syns egentlig også at det er et ok blad, men helt pro er det nå likevel ikke. Syns personlig at de fleste artikklene her på hardware.no er mer proffe enn de som blir trykket i Pc-pro, og har ikke noe behov for å kjøpe slike blader lengre. Mener å huske at Hjemme Pc hadde ekstremt mange reklame sider... Forresten, har ikke hardware.no og dette bladet et visst samarbeid? mener å ha lest tester og artikler som er skrive av folk i Hw.no redaksjonen i pc-pro... Riktig, Howard pleier og ha et par tester der. Pluss baksiden med Pc Anbefalinger. Endret 15. mai 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Haha, latterlig.. Jeg husker jeg lagde en tråd om nettopp dette for en stund sida. Jeg liker å sammenligne norges datablader med tysklands.. det er to helt forskjellige verdener.. Sånn helt seriøst, Pc "pro" og hjemme pc gjør ikke annet enn å skrive om de nyeste printerne og scannerne, og veldige "lure triks for å gjøre windows kjappere"... LATTIS Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg holdt 3 PC mgaziner, men holder nå kun PcPro. Jeg syntes det ga mening det han skrev, selv om det ble brukt humor.Hva pokker skal man med dyrt minne som maskinen ikke bruker? Jo, man kan like godt henge det opp på veggen. Ellers reagerte jeg også på Geforce 9800 osv., men korrekturleseren har sikkert ikke HW peil. Korrelturen er det lite av. Mer tyrkleifer enn jeg har Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Dette utsagnet var tatt ut av helheten uten å legge ved avsnittet som fulgte. Svaret er både humoristisk og meget godt. Det er alle dere andre som dr... dere ut... Avsnittet begynner slik: "Systemet forsøker å bruke eksisterende minne til noe nyttig. Når det ikke er nok,, legges mindre viktige oppgaver bort eller flyttes til virtuelt minne for å gi plass til det som vrikelig trenger minnet."... Jeg har drevet med software utvikling i over 12 år og har sett en god del på minnehåndtering. Jeg har jobbet med mange operativsystem, deriblant flere Unix varianter (IRIX, Solaris, AIX) i tillegg til diverse WIndows varianter. Det eksperten forsøker å få fram er at maskinen bruker gladelig bortimot alt minnet som er tilgjengelig til interne formål. Dog så holdes alltid en viss del ledig. F.eks. når man søker etter filer så blir filene lagt i cache (minne). Neste gang man søker så går det mye fortere. Hvis maskinen trenger minne til et program som Word etc, så frigis deler av file cache minnet. Jo mer minne installert, jo mere kan brukes til intern "husholdning" i operativsystemet. Så eksperten har helt rett. Hvis man hele tiden hadde mye ledig minne, så kunne det like gjerne henge på veggen... Da capo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå