Gå til innhold

PC Pro - Et blad for Pro folk.

Pirka

Anbefalte innlegg

Jeg hadde abonamang på PC-Pro blade.

Helt til jeg fikk det nye mai-nummere og leste det som "Eksperten" svarer til folk på side 98.

En fyr som har PC med 256mb ram spør:

"Dersom jeg hadde 512MB minne i stedet, ville da RamIdle Pro vise tilsvarende mer ledig minne ved samme belastning? Grunner til at jeg spør er at pc-en i bland virker veldig treg, spesielt om jeg spiller eller bruker KaZaa. Har eksperten noen gode svar ?"

PC-PRO eksperten svarer :

"Ledig minne-hva skal du med det ? Ta ut minnebrikkene og heng dem opp på veggen, så får du mer ledig minne."

Aha en til, på side 12 har de et review av !!! OBS !!! GeForce 8 !!!!!!!

(Verdens første blad som kommer med det ) :thumbup:

Det er ikke alt !!! VIdere skriver de om GeForce 9 !!!

"GeForce 9800 Ultra " !!! :dribble:

Jeg har sagt opp abonamange med en gang ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et sånt der humorblad? ........eller prøver de å være seriøse?

Edit: Har sett litt i PC-pro tidligere og har fått inntrykk av at det var et helt greit PC-blad med relativt gode artikler. Men dette her virker jo helt meningsløst. Kanskje noen som er lei jobben sin?

Endret av alfern
Lenke til kommentar
Er det et sånt der humorblad? ........eller prøver de å være seriøse?

Edit: Har sett litt i PC-pro tidligere og har fått inntrykk av at det var et helt greit PC-blad med relativt gode artikler. Men dette her virker jo helt meningsløst. Kanskje noen som er lei jobben sin?

Seriøse, dessverre.

Lenke til kommentar

Den artikkelen om GeForce 6800 bærer preg av å ha blitt skrevet 10 min før bladet skulle sendes i trykken. Dette er ikke mitt gjennomsnittlige inntrykk av bladet.

Værre er det med svaret "PC-eksperten" gir. Det er bare for dumt å sende på trykk.

Får håpe for PC Pro sin del at de tenker seg litt om til neste gang. Har du forresten sendt en mail til dem og kommentert det du skriver her?

DrE

Lenke til kommentar
Den artikkelen om GeForce 6800 bærer preg av å ha blitt skrevet 10 min før bladet skulle sendes i trykken. Dette er ikke mitt gjennomsnittlige inntrykk av bladet.

Værre er det med svaret "PC-eksperten" gir. Det er bare for dumt å sende på trykk.

Får håpe for PC Pro sin del at de tenker seg litt om til neste gang. Har du forresten sendt en mail til dem og kommentert det du skriver her?

DrE

Jeg ringte de opp på 22 58 50 00 og fikk snake med en dame som har jævla erotisk stemme ... Hu var så lei seg og beklaga så mye for feil som oppstå.

Greit det med GForsen men han der eksperten må bytte navn til :"Dusten Svarer"

Lenke til kommentar

DrE

Jeg ringte de opp på 22 58 50 00 og fikk snake med en dame som har jævla erotisk stemme ... Hu var så lei seg og beklaga så mye for feil som oppstå.

Greit det med GForsen men han der eksperten må bytte navn til :"Dusten Svarer"

*Ringe nå* :laugh:

Lenke til kommentar
Har lest så mye dumt i det bladet at det er helt utrolig! De har hvertfall ikke greie på hardware!!!!

At de har ihhe peiling på hardware er jeg helt enig i.

Men etter alt kritik så kan de så litt ros av meg for info om bugs og viruser.

Lenke til kommentar
"Ledig minne-hva skal du med det ? Ta ut minnebrikkene og heng dem opp på veggen, så får du mer ledig minne."

PC Pro anser jeg som veldig dårlig, men dette sitatet er faktisk ikke så ille. Et godt system utnytter minnet fullt ut hele veien. Selv om programmene som kjører ikke krever alt er det nyttig å bruke resten som cache, som de fleste OS gjør.

Dog tror jeg ikke eksperten mente dette, ei heller at responsen var videre seriøs.

Lenke til kommentar

Haha han kan mindre om data enn de folkene på elkjøp (bergen) De mente at 9200Pro var et av de beste kortete du kunne få. Og at FSB ikke har noe betydning for kraften, men at det var som gir, og det var mer økonomisk å kjøre i høyere gir siden det blir mindre strøm forbruk. HEHe han valgte den feile nørden å kødde med, ga han en leksjon i hele P4 arkitekturen ned til den minste pipe linen, + A64 arkitekturen når jeg først var i gang. Haha han tilkalte vakten til slutt

Lenke til kommentar

Dette utsagnet var tatt ut av helheten uten å legge ved avsnittet som fulgte. Svaret er både humoristisk og meget godt. Det er alle dere andre som dr... dere ut... :D

Avsnittet begynner slik:

"Systemet forsøker å bruke eksisterende minne til noe nyttig. Når det ikke er nok,, legges mindre viktige oppgaver bort eller flyttes til virtuelt minne for å gi plass til det som vrikelig trenger minnet."...

Jeg har drevet med software utvikling i over 12 år og har sett en god del på minnehåndtering. Jeg har jobbet med mange operativsystem, deriblant flere Unix varianter (IRIX, Solaris, AIX) i tillegg til diverse WIndows varianter. Det eksperten forsøker å få fram er at maskinen bruker gladelig bortimot alt minnet som er tilgjengelig til interne formål. Dog så holdes alltid en viss del ledig. F.eks. når man søker etter filer så blir filene lagt i cache (minne). Neste gang man søker så går det mye fortere. Hvis maskinen trenger minne til et program som Word etc, så frigis deler av file cache minnet. Jo mer minne installert, jo mere kan brukes til intern "husholdning" i operativsystemet. Så eksperten har helt rett. Hvis man hele tiden hadde mye ledig minne, så kunne det like gjerne henge på veggen...

Lenke til kommentar
Haha han kan mindre om data enn de folkene på elkjøp (bergen) De mente at 9200Pro var et av de beste kortete du kunne få. Og at FSB ikke har noe betydning for kraften, men at det var som gir, og det var mer økonomisk å kjøre i høyere gir siden det blir mindre strøm forbruk. HEHe han valgte den feile nørden å kødde med, ga han en leksjon i hele P4 arkitekturen ned til den minste pipe linen, + A64 arkitekturen når jeg først var i gang. Haha han tilkalte vakten til slutt

Stakkars selger :no:

Tenk hvis du jobbet på elkjøp og måtte stå og høre på en leksjon om avansert støvsuging....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...