mastiempo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan overklokker man en XP2400+? Busshastigheten på den er 133MHz. Har forresten søkt litt rundt på nettet men synes det ble litt uklart om det må gjøres noe fysisk med cpuen. Har forresten, som mange andre, et Abit NF7-S 2.0 hovedkort. Må jeg til å lodde sammen broer etc? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Trenger ikke å lodde men bruk blyant. Har du økt fsb ? Prøv det, pker du fsb litt og etter save changes og re-boot fsb er ennå på 133 da har du låst cpu. Dette gjør du PÅ EGET ANSVAR, her er eksempel: http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html Lenke til kommentar
helseth Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kjøpte en tilsvarende for ca 2 mnd siden. På mitt ASUS A7V333 hovedkort funker denne som en ulåst chip. Jeg kan fritt velge multiplier fra 12,5 til 22. Er dette bare flaks? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 det er ikke fsb men MP som pleier å være låst bare øk fsb litt av gangen og kjør litt tester melom hver gang, f.eks noen benchmarks, eller prime 95 xp2400+ går jo på 15*133=2000mhz, så hvis du har bra ram kan du sette dette til f.eks 10*200=2000mhz, da har du samme hastighet på cpu, men mye bedre båndbredde, dette burde gå helt greit, i alle fall hvis du har ram med pc3200 eller høyere for å finne best mulig kombo så er det to ting du må vite: max cpu og max ram for å finne max cpu: velg en høy MP og sett opp fsb til den ikke orker mer (ustabil) for å finne max ram: velg en lav MP og øk fsb til den blir ustabil deretter bare regner du deg fram til beste kombo med ram og cpu, husk at mest mulig fsb er best du får mer å gå på dersom du øker vcoe på cpu og vdimm på ram, bare pass litt på tempen ps: alt dette gjøres veldig greit i bios, i værste fall må du nok resette bios et par ganger Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Javol. takker for svar. da blir det hjem etter jobb og prøve seg frem Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) jeg kjører min AMD Athlon XP 2400+ på 15 * 155 MHz.. Dette er maks av hva jeg får ut av den da jeg har et hovedkort som har "maskimum" 133 MHz busshastighet.. jeg får ikke endret multipier... har sikkert noe med at jeg har sugent ram eller at biosen eller hovedkortet ikke tillater dette.... med andre ord.. det skal være mulig å overklokke denne en del bare ved å øke FSB, som jeg har gjort... jeg har Thorton utgaven av prosessoren, hvis jeg husker riktig.. Endret 12. mai 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå