Gå til innhold

Er hovedkortet mitt ødelagt ?

Anbefalte innlegg

Beklager at postingen er på engelsk men skrev den for et engelsk forum opprinnelig. :smile:

----------

My mobo broken ?

I have massive problems getting back on the net with my pc.

Now and then I manage to get it up and running, it will run perfect for a while (5 min - a couple of hours), then it will stop working.

Even pinging my room-mat through the switch does not work, I have like 90% packet loss.

Needless to say the pc of my room-mate works perfect.

This happened suddenly it seems, my room-mate discovered he had problem reaching my pc during easter vacation.

What I've done to try to fine the problem.

-removed and installed the connection in xp/w2k

-uninstalled the network card in the os and re-installed it

-tested some other tp cables

-tested other ports on the switch

-Testet _two_ other networks cards.

-Tested the network card in all pci slots.

-reinstalled windows xp pro like 20 times

-installed w98se and tested

-installed w2k and tested.

-'booted' the cable modem (removing the power and turn it on again)

I can ping the network card (127.0.0.1) without any problems. The os detects if I remove the network cable in the card.

The network:

We use a 10/100 switch to set up our lan and have the cable from the cable modem as a 'in-cable'.

Tested to upgrade the bios, and rolled back to have the pc similar to the one of my room-mate.

He has the same hardware (running xp pro) except he has a geforce2 card and a creative soundcard.

The system seems to behave perfect except the fact that I do not manage to get back on the network.

I have done a lot of testing and spend alot of time thinking of what the problem can be. The only solution I see now is that it's some bogus with my mother board.

Any suggestions ?

Regards

Stian Fagereng

My system:

msi k7t266 pro2 ru

xp 1800

256ddr ram

creative tnt2 card

2x wd60gb/ibm 80gb

sony cd writer.

adaptec scsi controller

3 gb quantum fireball disk

40x plextor cd-rom reader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve, men skjønner ikke alt du spør om..

Forstår det ut fra teksten at det er kun nettverket som ikke fungerer, selve pc'en går greit??.

Du kan prøve å sette "network link selection" på nettverkskortet til f.eks. 100 mbit full duplex (hvis switchen takler full duplex), er det samme type nettverkskort du har prøvd i testen din?

Quote:

"We use a 10/100 switch to set up our lan and have the cable from the cable modem as a 'in-cable'."

Dere deler adsl'en som går inn i switchen?

Lenke til kommentar

tror nok det ja, eller så kan det være en feil på nettverkskortet ditt.

ta n-kortet ditt inn i kompisen din sin maskin, og hans inn i din. installer xp fra grunnen av. om du kommer deg inn på nettverket, men ikke han... så har du løsningen der.

om dere bytter tilbake, og han opplever samme problemet, så er kanskje spenningen på hk'et for høyt?

Lenke til kommentar

Jeg har testet to andre nettverkskort, det ene har vært brukt før men fungere perfekt, og det andre kom rett ut av eske og i maskina.

Jeg har reinstallert xp, sikkert 10 ganger.

Har installert w98se og w2k for å se om det har noe å si.

Nå ser det ut som nettverket fungere i 2 minutter når jeg starter opp maskina, dvs den har stått en stund og vært kald, men så fungere det ikke lengre.

Siden hardisken og cd-rommen er det eneste jeg ikke har byttet ut og maskina fungere perfekt ellers, satser jeg en tier på at hovedkortet har fått en merkelig sykdom.

Det er så rart at maskina fugnerer _perfekt_ ellers, stabil som dovre, performer som en maskin med gitte spec skal gjøre.

_meget irriterende.

Nå sender jeg hovedkortet inn igjen til psdata på Mandag, kjip å bli uten pc i 14 dager.

Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...